Alla inlägg den 24 april 2023

Av Anita - 24 april 2023 11:23

Lördagen var det fortfarande fint väder och väldigt vårlikt. AMV och Gubben kom och vi satt nere vid deras sommarstuga och grillade korv.

 

Visst var det snöhögar kvar men lite bart i alla fall och varmt och skönt i solen.

 

Så gick dagen så fort och på kvällen skulle Kinabror och jag på pro middag. Trerätters minsann. Det var väldigt trevligt med god mat och glada människor. Roligt att träffa och dom flesta var bekanta. Det är så på små ställen att man känner dom flesta. Jag pratade med en av dom gamla åkarna och vi hade mycket att prata om så tiden gick fort.

Skönt att åka hem och det var bara skymning och inte kolsvart som det brukar vara.


Torsdagen hade Broder B och Kinabror bytt däck på våra bilar för nu skulle det ju bli snöfritt och vår trodde vi.

 

Vaknade till det här. Snö snö snö och deppen satt sig som en smäck i skallen. Kinabror hade blivit förkyld och det var bara att stanna inne och tjura. Jag eldade i spisen och lade mig i soffan framför tvn.


Nu skulle det ju kunna bli en innedag.

Ekorrarna tog av locket på fågelfröhinken men där var det tomt. Jag trodde ju att jag inte skulle behöva mata mer nu men det var bara att ta fram bröd och smula upp och leta reda på havregryn för nu var det både snö och kallt. Stackars bofinkar som inte är van snön. 


Visst finns det massor att göra inomhus och vore det någon ordning på mig skulle jag säkert ha en massa att göra men jag och katten lade oss under filten och slösåg lite på tv och somnade lite då och då.

 

Katter är kloka djur och Morris klev minsann inte upp på hela dagen.


Idag har det kommit ännu mer snö och Kinabror och jag ska till stan imorgon. Sommardäck och dåligt före och jag ska ju på lasarettet så vi måste ju åka och det känns inte bra. Tur att han i alla fall har fyrhjulsdrift på sin bil.


Dagens ord: Nog borde man vara gammal nog att veta att det nästan alltid brukar komma snöstöpa i april.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards