Alla inlägg den 5 september 2009

Av Anita - 5 september 2009 21:56

I bilen på väg till dagens äventyr i Bräcke regnade det. Mitt på skogen 15 km från Kälarne står en ung kille och liftar. Trafiken på den här vägen är obefintligt och som sagt det regnar.

Klart jag stannar och tar upp honom och frågar vart han ska. Han ska iväg in mot Östersund och träffa en tjej.

Hans pappa hade skutsat honom de första 2 milen. De 5 milen till Bräcke skulle han lifta och från Bräcke skulle hans farfar skjutsa honom.

Men säger jag: "Har du gått i regnet i en och en halv mil? Om ingen tagit upp dig vad hade du gjort då. "Ja säger han med ett kärt leende. " Då hade jag bara 3 mil kvar att gå.

Han skulle alltså gått 5 mil för att få träffa sin tjej och dessutom i regn. Är inte det kärlek så vet inte jag ?


Jag blir så varm om hjärtat när jag ser sådant. Han var så där 15 år och i den åldern brukar ju latheten slå till som värst.


Så då till dagens äventyr. Jag åkte alltså till AMV och vi satt och pratade om Sardinienresan förstås och klockan 4 gick vi ner till hamnen för att åka en öltur med gamla ångbåten Alma och en massa killar ut motorklubben.

Det hade slutat och regna och det blev en trevlig tur på så där 2 timmar.


AMV och jag och en annan av AMV:s vänner struntade i att följa med gänget ner i en gammal verkstad. Vi förstod att man hade tänkt dricka öl och prata gammalbilar och det är ju inte vår grej precis.


Vi gick till ett matställe och åt god mat och sedan fick jag bekanta mig med den största katt jag någonsin sett.


Eftersom jag är hopplös på namn har jag glömt vad han heter men han vägde 9 kilo och min Oskar väger bara 6 kilo och han är en stor katt. Vilken bjässe. Han var bred och hård över ryggen som en grävling men snäll och go och speciell.


Ja, idag blev en trevlig och oväntad dag men mest av allt imponerades jag av den unga killens resa till sin kära.


Så dagens ord får handla om kärlek:

Att älska och att älskas är som att känna solen från båda sidorna.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards