Alla inlägg den 9 september 2009

Av Anita - 9 september 2009 20:27

  

 Igår var jag tvungen att lägga ner alla planer jag hade. När saker och ting går dåligt och allt jäklas är det ingen ide´att fortsätta. Det är bara att lägga ner och sätta sig som en knul framför tv och röra sig minsta möjliga.


Det var en solig dag men precis när jag kom ut ur fångenskapen molnade det till.


Jag och Oskar gick bakom källaren och plockade en hink med lingon. Nu får man hålla sig nära huset för bara den stunden jag var ute small det flera skott.

Jag är rätt avundsjuk på alla som bor söderöver och kan odla äpplen, päron och annan frukt och att blommorna inte fryser förrän sent på hösten.


Eftersom jag försöker lära mig att vara positiv (svårt) så må jag väl se det som en gåva att kunna plocka bär runt huset och svamp också.

Jag har en plan och det är att jag nästa höst ska plocka och sälja bär. Borde väl gå när polacker och tailändare kan och dom hittar ju inte här men det gör jag. Härligt att gå i skogen och plocka bär på soliga höstdagar. Så får det bli.


För att återgå till dagens missöde så borde jag lärt mig att man inte går i stubbar och ris med slappadangskor. Så nu har jag vrickat foten. Bara att linka hem och linda om.


Satt mig på trappan för att rensa bär (häftig bärrensare eller hur?) och inte ens det gick bra. Spillde ut, fastnade i maskinen. Tippade ut en full kasse bär på köksgolvet.


Jag hade turen att vinna en köksmaskin på lotteri. Jo det är sant. Det är bara det att jag inte får den att gå. Nu är alla grejor utspridda över köket och jag ska be DataFia komma och se om vi med gemensamma krafter kan få igång eländet.


Jag började laga läckande rör på toan med silvertape. Jag vill ju inte att det ska bli översvämning när jag är borta. Krånglade då också. Tapen fastnade på fingrar, rullen for iväg över golvet.


 När jag skulle ner till sjön för att hämta grejor kom det världens regnskur så jag blev genomblöt in på bara skinnet.

 Maten brände jag när telefonen ringde och kaffepannan kokade över.


Vid det laget hade jag liksom tappat både lusten och humöret och som sagt Det var bara att bänka sig framför tv.n och skita i alltihopa.


Idag har det varit en bättre dag. Fick mail från Fritidsresor med förslag på olika utflykter och jag försvann en stund i drömmarnas värld. Så mycket härligt att göra.


Ikväll fick DataFia och jag till köksmaskinen och jag fick tapen på rören att sitta och så fick jag många namnsdagshälsningar helt oväntat.


 Min änglatrumpet har äntligen slagit ut och det är varmt ute och ingen frost i sikte.


Däremot har skogsfåglarna kommit fram till gården och börjat tigga efter frö. Det är talltetor och talgoxar och hackspett och dom kvittar och knackar på fönstret och vill ha mat. Dom får nog lugna sig lite. Än tänker jag inte börja mata dom.


Måste berätta en löjlig liten sak. Gjorde en fånig test på Facebook och fick reda på att jag var som en 14-åring rent mentalt. Jag som trodde att jag var en klok gammal dam fast jag får väl medge att ibland känner jag mig rätt barnslig.


Det tog någon timme att få ihop köksmaskinen. Vi hade nästan hunnit vispa till några sockerkakor om vi vispat för hand och därför får dagens ord bli följande:


Vår tid har gett oss tidsbesparande apparater- men också apparater som suger upp tidsvinsten 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards