Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Anita - 12 augusti 2010 22:29

  

Nu känns det att sommaren sjunger på sista versen.

Igår kväll när vi var på dans blev det fort mörkt och fukten satt sig i filten vi satt på under pausen så den var alldeles blöt.


Tvätten har hängt på strecket sedan i söndags och verkar aldrig torka. Det är dimma på natten och lommen sjunger sin vemodiga sång. Det är så konstigt tyst.


Det var i alla fall rätt kul på dansen igår och det var väldigt mycket ungdomar ute och dom buggar så väldigt bra så man blir riktigt imponerad. Vi tjejer gjorde vårt bästa att slita på kinabror så att han inte skulle stå och vila långa stunder men nöjde oss med gammal styrdans.


Idag har jag jobbat hela dagen. Kinabror dotter och barnbarn har åkt till Alnön idag så jag kom hem och det var tomt i huset för första gång på länge.


Inte blev det lång stund. Först kom vägbasen och sedan kom DataFia med man hit och fikade en stund. Så kom Kinabror hem.


Jag tänkte gå ner till sjön men hörde hur tokiga älgen gick omkring och tuggade och smålät så jag lät bli. Hörde att en björn nyligen gått över vägen också så djuren finns väldigt nära huset just nu. Skulle vara kul att få se en björn.


Tänk att jag som är ute så mycket och sett spår så många gånger aldrig lyckats få se en björn. Det är rätt märkligt.


Annars finns inte mycket att säga. Jo. de vardagliga sakerna. Det är rötmånad och luktade så surt i hallen. Hittade en plastkasse full med blöta kläder som låg och luktade.


Min försvunna träningsoverall har kommit till rätta. Den låg i bagaget på bilen.

Alla de vardagliga sakerna som händer varje dag.


Kinabrors dotter förundrar sig över att det är så tyst här. Alla som kommer hit märker det. Tystnaden. Jag tänker inte så mycket på det. Tystnaden och den friska luften. Man blir hemmablind. Det är ett som är säkert.


Ni glömmer väl inte att gå ut och titta på stjärnfallen inatt.

Eftersom man får önska sig något så kan man ha ett riktigt eldorado av önskningar inatt.


Svalan Iris ungar har börjat flyga nu och dom fladdrar och flyger och dyker och far.De vackraste fåglar jag vet.


Därför slutar jag med en dikt av Karin Boye


Iland. pilande svalor. på vingarna vilade högt i det vida blånande, vindlätt i vinande kast, jordens tröget hånande-

likt ett löje. klart. lätt, klingande, likt ett jubel, ur höjden springade, bud om rymdernas egen ljusgenomilande lekande makt....

sol går ner. men där uppe dröjer all dagens prakt,

runt kring er. högt i en lekfullt vunnen. luftig och lycklig trakt.   

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards