Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Anita - 28 augusti 2010 10:31

Först av allt måste jag ge er ett tips på förlängning av livet.

 Ett gott skratt.

Det är väldigt  sällan jag skrattar högt när jag läser en bok men nu har jag fått låna tre böcker av Karin Brunk Holmqvist som är det roligaste jag någonsin läst. "Sirila gentlemän sökes" "Potensgivarna" och "mintgrodorna".


Så jag skrattade och vilka sanna klurigheter hon skriver om. Det är precis de  funderingar jag har och om jag hade kunnat få till det skulle jag skrivit precis likadant. Hon kan också vara lite vass mot männen minsann. Ja herre je. Efter att ha läst det här lever jag nog lite längre.


   

Igår förlängde jag livet ytterligare genom härliga grejor.

Började med att plocka svartvinbär tillsammans med DansAnns mamma. Det är en fröjd att plocka bär när man har tid.


Förut när jag jobbade så skulle man skynda sig och det var jobbigt men nu var det bara härligt. God doft av bären och ganska fint väder och trevligt sällskap. Tänk när vintern kommer kan man ta fram svartvinbärssaften ur källaren och värma sig en kopp när man känner sig lite frusen. Det blir bra det.


Så var det dags att fara till Höglunda och gå på surströmmings/byfest med PappersBeda.

Tänk vad en trubadur kan göra. En helt fantastisk kille underhöll hela kvällen och vissa får med sig människor och han kunde spela precis allt.


Så småningom medan vissa flytande vätskor flöt ner genom halsarna så blev det en improviserad danskväll. Lotterier var det förstås och PappersBeda vann 2 gurkor och det är klart att det blev en del skämt om det eftersom hennes man är bortrest. Så framöver midnatt straskade vi hemöver med var sin gurka.


Jag låg över hos henne inatt och nu är jag åter hemma. Katten Oskar sover på sängen och spisen sprakar.


Nu väntar jag bara på att mina två klasskompisar ska komma och hälsa på och kanske blir det dans ikväll igen om jag får något sällskap.


Dagens ord kan bara bli: Ett gott skratt förlänger livet.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards