Direktlänk till inlägg 10 juni 2018

VITA SYRENER OCH KOLTRASTSÅNG

Av Anita - 10 juni 2018 22:12

När tandvärken hindar mig från att sova trots syrendoft och koltrastsång är det bara att kliva upp och diska och stöka fast klockan är tre på natten och det börjar ljusna.Sjön ligger blank och fin.


Bortsett från tandvärk så har det varit en fin helg. Finvädret har återkommit och blåsten har upphört. 

Igår gjorde jag helt klart med mitt planterande. Nu är det bara att vattna och hoppas att alla växter ska växa och bli fina.

 

I jordgubbspyramiden har det redan blivit kart och massor av blommor.

 

I stenrabatten har jag satt qvoschplantorna och hoppas att dom ska växa.

 

I blå rabatten har det kommit upp smultronplantor fast jag inga har satt där.

 

I stenkrukorna har jag planterat nemesia och dom brukar blomma hela sommaren. Fina färger har dom också.

 

fjärilsblomster är också fina Hoppas dom växer på sig lite bara.

 

Bland björkstockarna som skulle bli ved hittade jag en som hade hål och det var ju lämpligt att sätta blommor i. Vi har ju ved så vi klarar oss i alla fall. Vedhögen är jättestor.

 

Så roligt det är med trädgård och att se att det växer för varje dag.


AMV kom igår och ska ligga över i husvagnen. Vi for ner till kyrkogården och planterade och så badade vi bastu.

Det var kallt i vattnet i sjön så det blev mest ett kärringblötning utan långa simturer men det var skönt ändå. Sedan såg vi på "Morden i Midsommer" Det vill säga att jag sov nästan hela tiden i soffan.


Så idag är det söndag och jag bestämde mig för att det var vilodag. Gick ner till AMV i husvagnen, packade ner lite kaffe och en bok och gick ner till bryggan för att sola. Så kom AMV och naturligtvis blev hunden Jack alldeles till sig när AMV var där och han började bada och hoppa efter vattendroppar och böka med stenar och simma efter pinnar.

 

Så kom DansBritt. Vi gick strandstigen bort till Kinabrors sommarstuga för nu ska han flytta till sommarvistet.

Det var dags att ta fram trädgårdsmöblerna.

 

Så där ja. Nu är möblerna på plats.

 

Kinabror bjöd på matjeslåda med nypotatis och jordgubbar till efterätt. Det var en härlig sommarmiddag och solen sken och det var inte så mycket mygg. Hade jag inte haft tanvärk så hade det varit en toppendag.


Dagens ord: De ljusa nätterna har en särskild magi.

 
 
Ingen bild

Ulla Larsson

11 juni 2018 06:36

Godmorgon. Hoppas det är bättre med tandvärken.... Slumpar runt bland bloggar, och hittade den här trevliga sidan. Jag är i startgroparna med att starta upp en blogg själv. Har haft en tidigare i 10 år, men tyvärr läggs Zoomin ner helt nu den 1 Juli. Jag har abstinens..... skriva om vardagen måste jag ju bara :).
Ha en fin dag däruppe.

 
Hanneles på Hisingen

Hanneles på Hisingen

11 juni 2018 07:35

häftig pyramid, fint med odlad björkstocke. https://hannelesbibliotek.blogspot.com/

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Anki

Anki

11 juni 2018 08:10

Härliga bilder och massor med fina blommor hos dig. Skönt att Kinabror ät på plats nu igen :)
Trist med tandvärken - hoppas du snart får hjälp!

http://https://ankisbildblogg.wordpress.com

 
ibod11

ibod11

11 juni 2018 09:04

Hemskt med tandvärk som hela tiden moler och värker. Hoppas du snart får komma till en tandläkare för så ska du inte behöva ha det.
Du har så många vackra planteringar och påhittig är du med att se vad som kan utnyttjas. Jag har tröttnat på trädgårdsarbete men tycker att det är jättekul att se hur andra lyckas :D Jättefina bilder på både växter, djur och människor. Ni har så mycket trevligt tillsammans där hos dig :)

http://ibod11.com

 
Ingrid

Ingrid

11 juni 2018 14:32

Så försmädligt med tandvärk mitt i idyllen. Hoppas att du hittar en tandläkare så du blir av med värken.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Karin

Karin

12 juni 2018 21:51

Här har det inte regnat på 5 veckor! Varit 30 gr för det mesta. Alla gräsmattor är gula. Jordgubbarna är små som smultron. Potatisen har inte ens grott! Jag och många med mig vill ha ett strilande fint sommarregn som varar i en vecka.
I vår kameraholk flög 2 talgoxe ungar ut. De återstående 7 torkade av värmen och dog. Det är sorgligt, men tufft att vara talgoxe mamma när hettan och uttorkning sätter in.
Kram Karin

http://pixelmojan.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards