Alla inlägg den 29 juni 2019

Av Anita - 29 juni 2019 12:51

Usch, nu har det blåst i flera dagar och inte är det ljumma vindar utan kalla. Vi roar oss så gott vi kan i alla fall.

Som i torsdags kväll när vi åkte på konsert med Remix. Jesses, dom har aldrig varit så bra.

 

Dom hade en jättegullig barnkör som sjöng med inlevelse och fart och fläng och två tjejer som sjöng som änglar

Det var verkligen en kväll att njuta av och biolokalen var nästan full med folk.


Så kom då dagen eller kanske man ska säga kvällen när vi som gick ut skolan 1964 hade jubileum. Jag hämtade upp några klasskamrater från Håsjö och vi drog iväg till Västerövsjö där festen skulle hålla till.

 

Jag tror att vi var ca 38 stycken och det är väl rätt så ok efter så många år. Tjejerna från Övsjö hade minsann lagt manken till. Lagat god mat, hittat på roliga grejor och till och med spelat dragspel.

 

Först gick vi en promenad på Övsjös fina upplevelsepark med kluriga saker.

 

Så var det allsång och som sagt dragspel och gitarr och några berättade historier och minnen från skoltiden. Jag minns inte så mycket faktiskt men när man hörde det berättas så kom lite minnen tillbaka.


Vi var första årskullen som gick 9 år och det måste ha varit en livlig grupp för här var det då livligt och pratsamt och glatt. Dessutom kände jag igen alla utom två så vi har kanske inte förändrat oss så mycket. Jag tycker att det var en grupp som inte såg så gamla ut som vi verkligen är. Pigga och alerta och glada så det var verkligen en härlig kväll.


 

Nog låt vi oss smaka av den goda maten. Det var små pajer till förrätt och sedan fläskfile med en jättegod sallad med potatis och en massa andra goda grejor. 

 

Så lite dragspelsmusik och kaffe och tårta. Det var mycket skratt och glädje den kvällen. 


Även den roligaste kväll tar slut och i regn åkte vi hem och till blåst vaknade jag idag.

Broder B har kommit nu och hans fru och ena barnbarn är här och AMV:s Gubbe och Kinabror är här.

Vi har suttit nere i Gubben husvagn och fikat och ute blåser västanvind och närapå river håret av en om man skulle våga sig ut. Att det aldrig tar slut med blåsvädret.


Att det är kallt är en sak men just blåsten gör mig på så dåligt humör. Det är dessutom crusing på Hammarstrand ikväll och då vill man ju inte frysa arslet av sig. Det lär väl bli så att jag är chaufför skulle jag tro.


Dagens ord: Västliga vindar från fjället stör både lugn och frid.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards