Alla inlägg den 3 augusti 2020

Av Anita - 3 augusti 2020 20:21

 

Man får roa sig så gott man kan. Just nu roar jag mig med att sjunga med "lotta på Liseberg" och dansa omkring till Hasse Andersson glada sång. Katten rymmer all världens väg och mattorna flyger omkring. Ute regnar det.


Jag är glad att jag hann med att måla klart innan det började regna. I morse skulle jag upp tidigt för att åka på provtagning och jesses så det regnade. Man såg knappt vägen framför sig.


Hem igen och då kom Kinabror och jag på att vi skulle ha kräftskiva till helgen. Roa sig så gott man kan som sagt.

Vi åkte till Hammarstrand för att handla men först var vi och hälsade på DansBritt och fikade.


Det hade slutat regna och jag gick runt och kollade läget. Såg att tomaterna växer och gurkorna också men dom blir som krokar och inte raka men skit samma. Dom är lika goda för det och allt kan inte vara perfekt.

Squashen har plötsligt börja växa.

 

Sockerärtorna börjar bli klara.

Krassen har äntligen slagit ut.

 

Hörde i morse på tv att det äntligen ska bli modernt med glada färger på kläderna. Jag gillar färg men som vanligt kan jag inte köpa några för varför skulle jag behöva fina kläder när jag går här och klipper gräs staplar ved och målar.


Nu är det dags att klippa gräs bara det slutar regna. Jag har ju haft ledigt i flera veckor från den sysslan eftersom Sonen gjort det. Han påstår att det är 7 km man ska dra omkring gräsklipparen så ni kan förstå att jag gruvar mig lite.


Jag har inte uträttat så mycket idag. Satt en stund i hammocken och åt middag hos Kinabror. 


Jo jag har gjort en stor burk med bivaxsalva till Gamle A- Han ringde och hade slut och bilen var trasig så jag får väl ta och åka dit med en burk. Det är rätt vilsamt att sitta och röra och röra och det luktar så gott. Länge sedan jag gjorde någon salva nu.


Nej kära vänner nu ska jag fortsätta sjunga och dansa och skrämma katta och ev någon som hör min falska sångröst. 


Dagens ord: Man får roa sig så gott man kan och inte ha för stora krav på livet.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards