Direktlänk till inlägg 5 april 2023

ÄNTLIGEN

Av Anita - 5 april 2023 09:27

 

Inte nog med att häxan Hanna börjar göra sig i ordning för blåkullaresan. 

Äntligen kom Kinabror och hunden Jack tillbaka hem. Dom möts av det finaste väder man kan tänka sig.

 

Kinabror kastar sig över traktorn och börjar ta bort all snö som jag inte lyckats skotta bort.

 

Hunden Jack blir som galen av glädje. Han rullar sig i snön. Jag går med honom på skoterspåret på sjön och han sprang som ett tok och letade spår. Efter att ha gått i band i stan måste Fisksjön och friheten vara lyckan för honom.

 

Så kom hans kompis Nalle och dom busade så dom var alldeles utmattade och somnade på Broder B:s veranda.


 

Jag börjar påskstöka och nu är det dags att ta fram påskriset och hänga alla gamla saker på det.

 

Lite påskliljor inhandlades. Dom är så fina och doftar så gott och dom visar att våren är på väg lite i alla fall.

Fåglarna har börjat kvittra så glatt ute och Kinabror och jag satt på hans förstutrappa och drack kaffe för första gången. Han har gårdens soligaste ställe och det blir bra att sitta där och se ut över sjön. Hoppet tänds lite sakta.

 

Jag planerar för påskaftonens fest. Det är den vanliga grejen men jag vet inte hur många vi blir men runt 15 eller så.

Rullrån måste jag ha för det är alltid gott och alla gillar det.


Idag ska jag nog gå ner i växthuset lite om jag kan komma in där. Såg på tv att man kan sätta frö nu och fylla på med snö så kommer dom upp tidigare. Kanske ska jag prova det i baljorna som står i växthuset. Lite persilja och lite dill kan man ju försöka med fast jag har dålig tro på att det går. Har man inte provat så vet man ju inte.


Tänker skotta nere vid sjön och vid bastun för det blir ju en liten inhemsk pimpeltävling som vanligt och då får man ju skotta fram grillplatsen också. Solen gassar och smälter snön. Fåglarna kvittrar och mina ögon börjar bli bättre.

 

Dagens ord: Glad Påsk på er alla och njut av det fina vädret.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

5 april 2023 17:50

Du verkar ha fullt upp med påskförberedelser och samtidigt har du lyckan att få ha både Jack och Kinabror på plats igen. Det var nog minst lika kul för hundarna att få träffas igen och leka. Det måste vara en väldigt skillnad för Jack att kunna vara lös i stället för att gå i koppel. Det är riktig frihet för en hund :D
Glad påsk!

http://ibod11.com

 
Soldansare

Soldansare

5 april 2023 19:47

Vilken härlig påskkärring! Och skönt att Kinabror och Jack är hemma igen. Snart kommer våren också till Fisksjön! Här snöar det just nu men jag tror inte att det kommer ligga kvar.
Glad Påsk!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Lena i Wales och lite överallt

Lena i Wales och lite överallt

6 april 2023 08:18

Wow, vad mycket fint påskpynt du har! Älskar pynt till olika högtider.
Påskkärringen på bron är fantastisk. Så färgglatt klädd och matchar dina vackra mattor.
Tack för att du visar allt det fina, inspirerande.
Glad påsk!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ann

Ann

6 april 2023 20:44

Hej Anita! Vad härligt att Jack och Göte är hemma igen!!! En riktigt skön och Glad Påsk till er alla i Fisksjön från oss på Vikbäcken!

http://dansann.blogg.se

 
Åke

Åke

10 april 2023 05:26

Så fint du påsk pyntar, länge sedan man såg så mycket, Jack verkar superlycklig :) Så bra du får bort snön på riktigt och du rullrånen, oh la la. En fortsatt trevlig helg.

http://https://nacka144.se

 
Ingen bild

ucrapik

21 april 2023 10:26

This post makes me really happy. They were excessively conceited, in my opinion, when certain players of the game https://electron-dash.com gained the lead and dared new players to pass them.

 
Ingen bild

bekean

20 juni 2023 06:29

Jag hoppas att de har en fantastisk tid tillsammans och att de får uppleva många https://fnfgame.io härliga stunder i det vackra vädret. Önskar dem en trevlig resa till Blåkulla och en underbar tid tillsammans hemma.

 
retro bowl

retro bowl

3 juli 2023 03:23

Jag gillar verkligen bilderna du tar här. De är alla väldigt vackra och det finns många saker som är nya för mig.

http://retrobowlmod.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards