Direktlänk till inlägg 25 maj 2023

TROLLTUVOR

Av Anita - 25 maj 2023 13:57

  vår

För länge sedan älskade älgarna att tugga på det nya grönskan på huvudet av trolltuvorna. Nu är det andra tider och inga älgar finns där dom brukade vara. Trolltuvorna finns fortfarande och  ni ska tro att dom fortfarande är så gulliga och fortfarande vågar jag inte ta bort håret och titta in i deras ögon.

 

Den här lilla gulliga trolltuvan har minsann smyckat sig med både duniga pluppar och små blå violen våren till glädje och fröjd.

Hunden Jack och jag vandrar våra stigar över våra ängar och i våra skogar trots att det idag är blåsigt och kallt.

 

Nog lyser kabelekan vackert och soligt. Gult är vårens färg. Gult som solen och maskrosorna och påskliljorna.

 

Nog är viden full med gula fröiga tofsar som släpper sitt pollen överallt.

 

Igår blåste det inte men något oväder var på väg. Vi gick vid badstranden och Jack älskade att bada.

 

Att dyka efter stockar och dra dom iland är ju en av favoriterna.

 

Så mörknade himlen och det var bråttom att dra iväg hem innan regnet kommer.


Upptäckte att det var något fel med pumpen så det kom bara lite vatten som piprann. Attans attans, mitt för tillfället skapligt bra humör försvann som lika fort som det kom.

Ska jag nu bli utan vatten?


Ska jag nu måste köpa en ny pump?

Är det inte nog med bilhelvetet som ska på verkstaden för dyra pengar.? Varför blir det alltid något skit? Hjälper inte med hur många positivitetsböcker jag läser? Underbart är kort men trist varar länge. 


Så kommer en ny dag. Jag började dagen med att mata fåglar och titta på ekorren som väntar. Mata katten och hunden och sedan började jag göra rullrån.

 

Något gott ska jag väl ha att bjuda på om någon kommer och visst.

Det är torsdag och då brukar Gamle A dyka upp och det gjorde han idag också. Hunden Jack blev jätteglad. Jag är ju så tråkig ibland så det är kul med folk.


Så kom då AMV och Gubben och Gubben tittade på pumpen och så startade den som vanligt igen men nog är det något fel med allt i alla fall.

Det går vita gäss på sjön. Det är västan som ligger på och blommorna ute viker sig för vinden och det är inte bra.


Dagens ord: Tänk att man aldrig ska få vara glad någon längre stund. Fan för trasiga grejor och kallblåst.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

26 maj 2023 18:00

Trolltuvor - vilket bra ord för de här tuvorna. Jag skulle inte heller våga leta efter ögonen :D
Det började så fint och så brakade det samman med den dåligt fungerande pumpen. Vilken tur att du fick hjälp med att få igång den igen. Jag håller alla tummar för att den ska fungera länge nu.

http://ibod11.com

 
Lena i Wales och lite överallt

Lena i Wales och lite överallt

27 maj 2023 16:00

Lustiga trolltuvor!
Tur att du fick hjälp med pumpen, det kanske är någon enkel liten del som behöver bytas som inte kostar så mycket. Vi får hoppas.
De rånen ser goda ut, mums!
Så vackert hos dig nu.
Trevlig pingst!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Göran

Göran

28 maj 2023 16:12

Nu b lev jag sugen på rullrån. Är absolut inget kakmonster annars med rullrån har jag svårt att motstå. De och syrrans bondkakor efter vår mammas recept. Men jag får intala mig själv att de innehåller för mycket socker som jag försöker undvika. Härliga bilder du visar upp!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards