Alla inlägg den 6 maj 2023

Av Anita - 6 maj 2023 13:54

 

Härom kvällen så jag på ett program på tv om människor som har problem att sova . Det blev också tal om fullmånens inverkan på sömnen. Som tur är så sover jag för det mesta väldigt gott även om jag börjat vakna en timme tidigare nu på gammeldagarna men det är inget problem. Då läser jag istället. 

men....så är det nätterna före fullmåne. Då kan jag inte sova.

 

Ibland kan det bero på att månen lyser in i mitt sovrum och ibland när jag somnat så väcks jag av att månen tittar in med skarpt sken rakt på mig. Eftersom jag vet hur det är och inte spelar så stor roll om jag kan sova eller inte. Som pensionär kan jag sova en stund i soffan på eftermiddagen om jag blir trött. Därför stiger jag för det mesta upp och stökar lite eller sätter på tvn. Jag kokar mig en kopp mjölkchoklad och gör en macka. Ibland läser jag en bok och visst är det lite trevligt med månen också. Så har jag ju katten Morris som gärna gosar med mig om jag är vaken.

Känner väldigt med dom som inte kan sova och måste upp och jobba.


Det var allt om det. Äntligen kommer en dag med sol och ingen blåst. Jag börjar kratta gräsmattan och Kinabror röjer sly.

 

Visst är det fint när våren äntligen börjar komma igång.


Inne i Kinabrors hus blommar hans pelagoner som sjutton och en av dom är rent makalöst vacker.

 

Stora blomklasar och många och ännu fler knoppar. Den bodde ute i förra sommaren och har blommat inne hela vintern men nu mer än någonsin. 


Idag har det varit bystädning. Det är en grej som görs varje vår. Jag städade bakstugan tillsammans med min kompis Marjatta. Sedan bjöds vi på lunch på Håsjögården.


Tyvärr blåste det isvindar när jag kom hem så det blir nog inget utejobb idag.


Dagens ord: Våren är nog här i alla fall. Nu hoppas jag att sjön snart går upp.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards