Alla inlägg den 23 maj 2023

Av Anita - 23 maj 2023 16:37

 

Nu när två av bröderna är ute på vift så är det bara jag och djuren. Vaknar rätt tidigt och ger fåglarna mat. (jo, jag matar dom fortfarande så länge fröna finns kvar.

Katten Morris ska ha sitt och hunden Jack är alltid hungrig på morgonen.


Sedan söndag har jag inte träffat en människa men igår kväll kom DansAnn och hennes man. Dom skulle ha några svartvinbärsbuskar och jag har ju alldeles för många. Jag är glad att bli av med några. Det var trevligt att träffa dom.

 

Jack rullar stenar i vattnet och dyker efter pinnar. Vi går i skogen där kabelekan lyser gult i dikena och den första lilla violen har kommit.

Vid Sundsvallsbornas dunge sjunger det massor med fåglar. Det är en härlig sång.

 

Igår satt jag blandade blomfröer i gamla potatislandet. Man ska ju variera sig lite grann.


Idag har jag satt potatisen och lite dillfrö och persiljefrö. Tvättat kläder och stadat Sonens sovrum.

 

Storpelargonerna är i växthuset så länge och jag har plantat om paprikorna och gurkan. Få se om det blir något.

Dagens ord: Med raska steg vandrar våren framåt och allt är grönt och himlen är blå och jag mår rätt så bra.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards