Alla inlägg den 16 maj 2023

Av Anita - 16 maj 2023 08:14

 

Vilken vecka vi har haft. Mest blå himmel och något händer varje dag.

Jag har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit skriva och nästan glömt vad som hänt.


En kväll dök PappersBeda och M upp med ett tidigt firande av min födelsedag.

 

Dom hade med sig mat och tårta och blommor och pengar till att betala mina bilruta. Vilken trevlig kväll vi hade och att ha sådana vänner är ju härligt i alla fall.


Svalorna kom åtminstone 2 st. Förr hade jag en tam svala som alltid kom och satt sig i min hand och berättade om sin resa hit. Nu är hon död sedan länge men det är säkert hennes ättlingar som kommer och jag pratar med dom så vi får se om dom blir lite mer tama. Finns inga som är mera glädjespridare än svalor. Att dom skiter på golvet struntar jag i.

Svalor betyder tur.

Nu har lommen börjat ropa på sjön. Ett lite vemodigt ljud som bär in i hjärtat.


Sjön gick upp den 12 maj iår. väldigt ovanligt sent men så fint det blir.

 

Äntligen kan man sova naken. Äntligen behöver man inte pula på sig massor med kläder när man går ut.

Äntligen doftar det av vår. Äntligen kvittrar fåglarna. 


Jag har fått en ny solenergifontän av Kinabror och nu kan jag ligga i hammocken och lyssna till fåglar och porlandet av vatten i lilla dammen.

 

Katten börjar vara ute på dagarna och inte bara ligga och sova inomhus.

 

Trädgården full med vitsippor mer än någonsin.

 

Tibasten blommar också.


 

Nu går solen ner bakom ladugården och då är sommaren verkligen på väg. Duvorna i skogen kuttrar.

 

Även i paradiset Fisksjön lurar fasan och den här veckan var det bilbesiktningen som var stora fasan och naturligtvis var det väl fel hc-halt eller vad det var, något med avgaserna. Ett fel som jag inte haft på bilhelvetet men det ska väl vara något skit alltid med den där jävla bilen. Så det blir förstås att ha den på verkstaden. Någon semester för mig blir det nog inte. Alla mina pengar går till den förbannade bilen.


Nåja, lördagen blev veckans trevligaste dag.

Sol från blå himmel. AMV och Gubben kom och började stöka vid sommarstugan och bodde över i husvagnen.

Solen sken och så kom det ett solsken till min bloggvän FrösöIngrid. 

 

Nu fick hon träffa både hunden Jack och hunden Nalle och så mina bekanta och syskon för ni ska veta att nu när det är sommar är det minsann inte folktomt på gården. Det kommer och går folk hela tiden som tur är.


Vi pratade och fikade och gick ner till sjön med Jack. Vi åkte ner till kyrkan och satt blommor och det var så trevligt.

Hoppas vi ses snart igen. Hon är en så mjuk och fin människa och lätt att ha att göra med.

 

En sådan fin kväll och då eldade jag i bastun och AMV och jag bastade men vi badade inte efteråt för det var så mycket vass och skräp i vattnet så här första dagarna när isen gått så vi gick hem och duschade istället.


Killarna spelade boul och det var första gången och så var lördagen slut. 


Söndagen var lika fint. Jag räfsade och städade i rabatter och fikade och så kom vi på att vi skulle åka till nya cafeet som ett gulligt par startat upp på helgerna.

 

Så vi åkte dit hela gänget och så kom TuppOla också så vi var samlade hela syskongänget och så AMV och Gubben. Trevligt och så fin gård med höns som sprang lösa och svalor som flög omkring. 

 

Nu är det dags för mig att fara på provtagning så jag får väl sluta. Ser ut som det är mulet idag men varken blåser eller regnar så det blir förhoppningsvis en fin dag. Ha det ni också.


Dagens ord: När maj är som bäst är det en härlig tid och man har hela sommaren framför sig.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards