Direktlänk till inlägg 1 september 2023

FÖRSTA SEPTEMBER

Av Anita - 1 september 2023 16:07

 

Tänk så fort sommaren går. Bara poff så är den slut och man sitter här och gapar och undrar: Vart tog den vägen.


Jag åt dom sista smultronen och jordgubbarna ur pyramiden idag och ärligt talat så var dom lite smaklösa.

Nu är det dags för andra saker. Tex lingonplockning. Jag har kvar i frysen sedan ifjol och dom får bli lingondricka. En av mina favoritdrycker faktiskt.


Nu är det dags för mörkret. Även om månen lyser så är det mörkt ganska tidigt.

 

Tur nog så har det inte varit någon frost ännu men det är nog snart dags att försöka ta in pelargonerna.

 

Gurkor och tomater verkar i alla fall hinna bli färdiga och dom små tomaterna har vi ätit ganska länge av nu.

16 grader i vattnet så det är nog slutbadat nu.

De sista försöken men växtfärgning blev bra i alla fall.

 

Precis så orange och rött som vi tänkt oss.


Jack och jag går i skogen och passar på nu innan älgjakten börjar. 

 

Vi går in genom vättarnas port.


Vi går över bäcken som porlar. Massor med svamp överallt iår.

 

En solstråle tittar in mellan träden.

 

och Jack undrar om jag glömt att ta med hundgodis.

 

Jag var till tandläkaren härom dagen på kontroll och tro inte på fasen att jag hade hål i en rotfylld tand. Bara undersökningen gick på 1000 kr. Tur att tandläkaren är så gullig så det är i alla fall en tröst i eländet.


Nu ser jag att det börjar dugga lite ute så någon lingonplockning blir det inte idag. Finns massor av annat att ta sig för. 


Dagen ord: När man bor så här har man alltid fullt upp att göra om man vill. Bara valet av vad man ska börja med.

Äsch lägger mig i soffan och glor på tv tror jag.

 
 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

1 september 2023 18:12

Lite höstkänsla i det här inlägget och för min del är hösten välkommen. Men för din skull hoppas jag att hela semptember blir varm och solig och kanske även början av oktober. Attans vad trist med tanden. Roligare kan man ha för pengarna.

http://ibod11.com

 
Ingen bild

Anna

1 september 2023 18:34

Måste vara kul att sticka med så vackra färger på garnerna.
Hoppas det blir lite snö hos dig, så du slipper eländet.
Att Jack är en älskad vovve förstår jag så fin.
Anna!

 
Soldansaren

Soldansaren

1 september 2023 19:40

Tack för skogspromenaden! Jag kunde riktigt kännan doften av dem fuktiga mossan.

http://:soldansarenssida.blogspot.com

 
Jacksoner

Jacksoner

23 december 2023 02:45

The game constantly updates its song library, ensuring that you'll always have fresh challenges to tackle.

http://heardleunlimited.io

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards