Alla inlägg den 4 oktober 2023

Av Anita - 4 oktober 2023 18:25

 

Nu har det gått tre dagar då jag inte sett en enda människa och det är gruvligt tyst. Visst, i dimmiga morgonen skrek dom två kråkorna på mat men annars är det tyst. Inte ens några sjöfåglar hörs eller syns. 


Jag tog en långpromenad i dimman. Väst i gålan och ner till sjön och tillbaka efter sjöstranden. Inte ett ljud.

 

Idag har jag rensat ur mina blomlådor och prytt dom med granris och vackra löv och nypon. Frosten kommer varje natt och det är dags att elda varje morgon nu 


Det är så trist när inga människor kommer och hälsar på. Visst, jag skulle ju kunna åka någonstans och hälsa på men dom flesta jobbar eller är borta. Saknar hundarna. katten Morris gör mig sällskap hela dagarna men vi kan inte prata så mycket med varandra. Han säger i princip bara när han vill ha mat.


På fredag kommer SofiePropp i alla fall och det ska bli roligt. Vi har alltid något att hitta på när hon kommer så det blir kul. Broder B och Frun kommer också hem i slutet av veckan och goa hunden Nalle.

 

Dagens ord: Nu väntar de mörka dystra tiderna. Halka och snö och kyla.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards