Alla inlägg den 14 oktober 2023

Av Anita - 14 oktober 2023 10:26

 

Ibland kommer solen fram och det blir lugnt på sjön ett litet tag. Då passar jag på att tömma båten och dra upp den där vi ska ta den iland. Ska visst bli blåst framöver. Bara att passa på


Det har varit några rätt bra dagar nu. Det har varit middag hos Broder B.

 

Gulliga hunden Nalle har kommit hem och han är som vanligt den snälla mysiga björnlika hunden med de snällaste ögon man kan tänka sig.


Torsdag träffade jag en annan hund. Det var Gamle A som kom en sväng och han var hundvakt till en Labradodel eller vad dom heter. Blandning mellan en kungspudel och något annat. Vilken fin och klok hund det var.


På eftermiddagen åkte Broder B och jag till Östersund för det var dags för min spruta i ögat igen.

Jag satt ute i där man kommer in och tittade på folk och reagerade på att jag bröt av i min knallblå och orange jacka. Alla har beige svart och grått nu för tiden. Visst kom det ibland någon chaufför som hade blå uniform men annars så är det dystert som gäller den här hösten. Visst är livet ganska dystert nu med allt som händer men varför. Lite färg skulle muntra upp.


Samma med bilarna. Jag väntade utanför på brorsan och bilarna var grå beige och svarta och vita och alla likadana. 

Jag har ju tyvärr en svart bil själv men jag gillar det inte. Nog skulle lite färg göra livet lite gladare.


Så kvällsprogrammet där men har "Gör om mig". Jag tycker att en del var bättre innan än efter för där vimlar det av svart grått och trista färger. Varför nu har man ju till och med börjat måla hus svarta och mörkgrå. Har ni tänkt på det.

Usch så less jag blir.


 

Igår när jag tog en skogspromenad hittade jag massor med tranbär men jag hade inget att plocka i så jag lät bli dom. Fin stora och röda var dom i alla fall. 


Jag fick besök på torsdagskväll av Gulliga Susanne. Det var länge sedan vi sågs så det var så trevligt att sitta och prata med henne medan elden sprakade i kaminen.


Nu har jag köpt solrosfrö till fåglarna och det är inte bara nötväckorna som kommer och vill äta. Nej det vimlar av fåglar och på en timme har dom tömt allt jag lägger ut.

 

Mitt skatpar är dom första som kommer och hälsar på. Om jag inte kommer ut så kommer dom upp på förstukvisten och ställer sig att skrika och titta in genom fönstret. 

 

Violerna har börjat blomma om och dom tål lite frost Det är kallgrader mest varje natt nu så vintern står och lurar när som helst.


Igår fick jag besök av en av mina växtfärgarkompisar. Hon kom med bullar och sina fina hund och vi hade en trevlig fikastund. 


På kvällen blev jag bjuden på pizza i Hammarstrand. Det har varit en väldig skillnad mot förra veckan då jag inte såg en enda människa på tre dagar.

 

Så går solen ner efter en rätt så fin dag och nu väntar jag bara på att Kinabror ska komma hem.

Då blir det läge för rejäl höstmat som paltbröd och fläsk och rotmos och fläskkorv och bruna bönor och annan gott.


Dagens ord: Nu gäller det att ta till vara de sista drägliga dagarna innan snön kommer.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards