Alla inlägg den 18 oktober 2023

Av Anita - 18 oktober 2023 09:39

 

Det är nu det händer och alldeles för tidigt. Snö och träden har tappat bladen och står där mörka och grå och ser lika lessna ut som jag.


Om vi ska börja med de två positiva saker som händer snart är att Kinabror och hunden Jack är på väg hem. Så börjar vattengympan idag och det är ju något jag längtat till. man får leta dom få positiva saker som trots allt händer.


MEN i går morse hade blåsten mojnat och visst var det mulet men i alla fall nollgradigt. Jag såg fram mot en utedag. Det har ju varit dåligt med det nu när det blåst så det inte har gått att gå ut ens.

 

Den enda björken som lyckats hålla bladen kvar lite längre stod där. Det var dimma över sjön. Jag gick in och stökade lite i Kinabrors hus och så tittar jag ut och ser att det börjat snöa. Stora klibbiga flingor. Fan var förbannad jag blev.

Antingen snö eller storm. Vet inte vad som är värst. 


Visst jag vet att det finns folk som gillar snö men skulle tro att det är dom som slipper skotta eller har som yrke att ploga vägar och har det som yrke. Dom som vet att någon annan tar hand om snön och slipper jäklas med det själva. Det finns till och med dom som gillar att skotta snö men knappast i flera timmar i flera månader. 

 

Inte så mycket än att det behöver plogas i alla fall.

Håret är i alla fall blött efter en stund och jag går till Broder B för att få en kopp kaffe och sedan ner till Kinabrors sommarstuga för att kolla läget.

 

Det är det här med det eviga vita grå och svarta som gör livet så mörkt under vintern. Ser en liten röd nyponbuske som försöker hålla färgen i alla fall.

 

Sjön är alldeles grå och det flyter lite isflak omkring men det är vemodigt och lessamt. Inga blommor och grönska på kanske ett halvt år. Fy sjutton. 

 

En ny dag idag och jag gruvar mig lite för att åka iväg Jag har sommardäcken på än. Som vanligt oroar jag mig för Kinabror som ska köra över 100 mil idag. Jag oroar mig alltid när någon av mina kära är ute på vägarna speciellt när det är vinter. Kanske är det typiskt åldern. Minns inte att jag oroade mig förr när jag var ung. Inte var jag lika arg heller


 

Nåja jag vet vad ni tänker. Varför jag bor här? Varför jag gnäller om vintern? Skit i det. Jag skriver väl vad jag vill och jag känner mig väl som jag känner. Nu är jag så gammal att jag inte vet hur länge jag får vara kvar i livet och det är minsann inte läge varken att flytta eller att slut gnälla. Att det kunde vara värre säger ju folk men det kunde vara bättre också.

Hade jag pengar så skulle jag kunna bo borta i värmen på vintern och slippa snöskottning och bilkörning och gruvsamma saker. Nu är det som det är och jag kan bara hoppas att jag får uppleva en vår och sommar igen.


Dagens ord: Ska i alla fall bli kul med vattengympa. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards