Alla inlägg den 22 oktober 2023

Av Anita - 22 oktober 2023 09:36

 

Is på delar av sjön.

Snön som kom ligger kvar.

Varit 8-9 grader kallt

Halt på byvägen.

I onsdags kom Kinabror hem och jag hade sådan tur att jag fick åka med Gittan på vattengympan Jag hade ju bara sommardäck.


Nu blev det som vanligt Jack och jag som gick på promenader i skogen Måste pasa på innan det blir för djup snö.

Solen ligger så lågt nu så det är bara en strimma som söker sig ut på sjön.

 

Så kom AMV och Gubben och frampå kvällen åkte i tll Jazzklubben och lyssnade på Micke Mojo.

 

Det hände mycket dom sista dagarna. Fredag lade Kinabror och Broder B vinterdäck på alla bilarna.

Igår fixade Broder B att dra upp min båt på land.


Så det mest spännande igår var att jag började på torrtovningskursen. 

 

När jag kom in i lokalen så stod dom där. Lådor med ullflor i de finaste färger.

För att berätta om vad torrtovnng är så är det så att istället för att ha hetvatten och såpa när man tovar ihop ull för att göra grejor av så använder man en liten nål med hullingar på som man trycker upp och ner och som då tovar ihop ullen till det man vill ha.


Nybörjare som vi var så började vi att göra en ängel.

 

Jag blev väldigt ivrig och tyckte att det var riktigt kul. Roliga kompisar var det också så det var riktigt trevligt och jag ser fram emot nästa gång.

 

Då har vi lärt oss mer och ska göra tomtar eller vättar. Få se hur det går.

 

Första försöken och nästa blir förhoppningsvis bättre. Roligt var det och det är en speciell känsla att jobba med ull. Det har jag alltid tyckt och jag har ju tovat en massa grejor med såpa. Sittuderlägg, tofflor, hatt, väst och en väska bla annat och så förstås massor av tavlor med olika motiv. Å så roligt. Jag har alltid velat lära mig nya hantverk och nu har det varit dåligt med det i flera år men nu ni ska det bli både det ena och det andra.


Så är det söndag och det är fyra grader kallt idag. Då ska jag passa på med en del saker utomhus.

Kolla upp hur det är med motorvärmare och kupevärmare och skrapor till bilen.

Kolla gravlyktorna.

Gå till skogen med hunden.

I dag är det Kinabrors tur att laga mat så det slipper jag men jag ska gå runt och sköta om alla mina 100 blommor och brorsans också så det finns att göra. 


Dagens ord: Tänk så lite nya inspirationer kan göra. Glömde vara förbannad för att rutor på bilen behövde skrapas.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards