Alla inlägg den 7 oktober 2023

Av Anita - 7 oktober 2023 09:43

 

Så kom den, första snön. Det var inatt och förmodligen kommer den att försvinna rätt fort som tur är. Däremot är det skitkallt i vinden från nordväst. Det blir nog att hålla sig inne och elda i kaminen och spisen. Sätta på yllesockar för golven känns kalla nu. 


Som tur är så kom Sofiepropp och som vanligt så satt vi framför tvn och tittade på filmer som hon hade med sig.

Vi gjorde som vanligt plankstek. Det har nästan blivit en tradition nu att en gång på hösten äta plankstek och en god efterrätt. Det blev chokladmose med blåbär och grädde i botten. Jättegott. 

 

SopfiePropp ser lite betänksam ut men det var faktiskt gott och vi blev väldigt mätta.


Broder B kom hit en sväng. Dom har precis kommit hem från Grekland Vilken omkastning i vädret det ska bli, från värme till kyla och kallblåst.


Torsdag kom i alla fall Gamle A och hälsade på och sedan åkte jag iväg för att veckohandla. Tyvärr hade jag glömt mobilen hemma med betalkort och hela skiten så det blev att åka hem en extra gång. Börjar jag att bli alldeles förbannat glömsk. Denna jäkla ålderdom som liksom biter sig fast i kropp och själ. Jag kan inte säga annat fast jag vet att man ska vara positiv till varje pris. Tycka att rynkor är ett tecken på att man levt och sånt fjant som man hör. Nog om det.


Vattnar Kinabrors pelargonen och jag blir alltid lika förvånad över hur bra dom mår i hans hus.

 

Massor med blommor på dom fast dom stått ute och blommat hela sommaren.

 

Stora fina klasar mycket finare än dom jag har i mina fönster. 


Nu är det slut på badandet i sjön. Någon vinterbadare blir jag aldrig men jag har ju mitt älskade badkar.

 

Där ligger jag med bubblor i vattnet och en tidning att läsa och tittar upp på min takängel och blommorna i fönstret och mår ganska gott i det varma badet. Ibland har jag något gott att mumsa på eller dricka. Ingen ska säga att jag inte gör så gott jag kan för att ha det så bra det går.


Dagens ord: Det är oron för vintern som biter mig i näsan och säga vad ni vill. 6 månader vinter är för mycket.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards