Direktlänk till inlägg 18 april 2009

DET ÄR GRISARNA SOM ÄR TILL HÖGER

Av Anita - 18 april 2009 08:27

Fredag och arbetsdag. Det var på många sätt en väldigt speciell dag och jag har både lett och varit lite vemodig.


Hemma börjar folk trappa av nu. Sonen och SnyggEmma åkte och som den hönsmamma man är så kan man inte koppla av när man vet att dom är ute på E4-an och har 100 mil att köra bland galna lastbilschaufförer, fartblinda biliser och en och annan rattfyllerist. Allt är ok och dom kom hem till Skåne vid 10-tiden igår kväll. Puu. Då kunde jag andas ut.


Det var ett jättehemskt väder igår. Storm, snöflingor i luften och riktigt kallt och ruggit.

Kinabror som brukar sitta på isen mest varje dag hade varit inne och eldat i vedspisen. Det var skönt att komma hem till värmen. Jag har börjat bli förkyld och nu ska det väl hårda bandage till för att stoppa upp. Jag har inte tid med förkylning!

Vi lagade mat. Fläskfile och nån sorts pommes som var som spiraler. God sås med grädde och vin och fransk senap.


DansBritt kom och vi åt och sedan var det dags att packa bastukorgen med lite dricka och lite ölkorv och ta oss ner till bastun för att må gott en stund.

 KinaBror följde inte med fast han är också en riktigt bastare och han brukar till och med kasta sig i sjön mitt i vintern.

Tänk vad man kan prata och lösa världsproblemen när man sitter i bastun. Vi pratade om män och vi pratade om barn och naturligtvis planer inför danssommaren och buggen och allt möjligt.


Sedan gick vi upp och satt och såg på tv och jag tvingade i mig en mun med whiskey för förkylningen. Usch så starkt och illa det smakade men brände gott i en ond hals. Förmodligen blev min kropp totalt chockad för idag känns jag bättre.


Så kom resten av bröderna och några killar till och blev kvar en stund.


Idag har alla åkt för att ta ett sista pimpelfiske innan dom åker tillbaka söderut.


 Lekkamraten ska komma och bjuda på grillat och som tur är så har vinden mojnat lite grann och solen börjat skina. Det är en ny dag i paradiset Fisksjön.


La ni märke till mitt uttryck: Paradiset. Det är länge sedan jag använde det namnet nu. Det har mest varit Helvetet Fisksjön i 6 månader eller jävla skitställe, kallhål och snöhelvet.


Nu ni börjar andra tider och ni ska se att om några veckor är all snö borta och solen kommer att värma min stelfrusna kropp och mitt kalla hjärta.


Vi tar en liten vårdikt som dagens ord:

Vi står blundande stilla i det stilla solflödetet med nacken mot vilken vägg eller trädstam som helts. och vet ett enda :att ljuset inte svek.

 
 
kokosnoet

kokosnoet

18 april 2009 11:59

Whsikey = huvuvärk.. men "gott" dvs. går att dricka om man blandar med cola..
Ja nu börjar snart utomhusdanserna också, härligt, en till grej att se fram emot förutom det gröna gräset å alla blommorna..
å myggen som även finns vid vår tjärn..

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Soldansare

Soldansare

18 april 2009 12:47

"Att ljuset inte svek" - vad vackert det låter. Blir lika förvånad varje vår att det faktiskt inte gjorde det, att det kommer åter i år igen. Annars är Jaegermeister bra mot förkylning.
Tack för att du frågar om min bok ibland. Det "jagar på" mig och det är bra. Ett halvt kapitel och ett 2/3 kapitel kvar. Har börjat välja bilder. Det går framåt sakta men säkert.
Njut lördagens frihet. Gnällbältet är benådat med strålande sol.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Skatan

Skatan

18 april 2009 13:53

Jaså... till höger... hmm :-) Neej jag bara skojar ju... förstår jag väl att det är grisarna som är till höger...Solen kommer att värma din stelfrusna kropp men... inte har du nå´nsin haft nå´t kallt hjärta... All värmen har väl tagit vägen dit ... när Fisksjän var ett kallhål... Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Britt

18 april 2009 17:10

Vi ser lika välmående ut alla fyra. Kram

 
Nellina

Nellina

18 april 2009 17:40

Hade inte alls svårt att särskilja er från de så kära grisarna till.....Trevlig kväll

http://nellina.blogdog.se

 
Ann

Ann

18 april 2009 20:27

Vilken tur att Du förklarade i rubriken....hahaha....
Kan säja att jag tror stenhårt på Whisky i medicinskt syfte...det är ju vär käre vän Britt som lärt mej det....och nu även Dej vad jag förstår....Ha det så bra..Kram Ann

http://dansann.blogg.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

19 april 2009 10:51

Ja, i bastun kan man avhandla det mesta!
Bastun i det kommunala badhuset är inte så mysig, men den gör gott!
Liksom ljuset!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards