Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

VÅRSKRIKET

Av Anita - 9 maj 2009 17:39

Genom mystiska skogsstigar där murklorna börjar sticka upp sina bruna skrynkliga huvuden och trollen kika fram här och där gick vi vårhäxor för att klättra upp på högsta berget och skrika vårt vårskrik för att locka våren att komma igång på riktigt.


När vi gjort det drog vi vidare för att utforska bitar av skogen vi inte sett på ett tag. Fort fort gick tiden och snart hade vi gått i två timmar. Luften var klar och lite sval och inne i skogen var det behagligt.


När vi kom ner till sjön och började förbereda bastun blåste det lite kallt och vi hade inte de minsta planer på att ta ett bad i sjön efter bastubadet.

Katten Oskar var med och åt ölkorv. Han drack inget öl. Det var fel sort. Han gillar bara Pripps Blå.


När två kvinnor som dansBritt och jag kommer igång med vårt pratande och vad som varit och vad vi velat ha av livet och vad som kommer och vad vi tänkt då går tiden fort och vi insåg att ytterligare två timmar gått. Det var en fin kväll och idag har inte varit sämre.


PappersBeda och jag har varit på konstutställning och på Granngården och tittat på kaninutställning och köpt frö. Vi har varit på kyrkogården och vi har varit runt och tittat på olika småbyar. Släppt ut brorsans hundar och ätit en god middag. Dagarna går fort när det är vår och man har det trevligt.

Björkarna är gröna och jag hostar som ett tok. En blandning av förkylning och allergi skulle jag tro.


Dagens ord kom jag just på: Njut av dagen. Den kommer aldrig tillbaka.   

 
 
Soldansare

Soldansare

10 maj 2009 13:26

Låter som en trevlig dag men skrik och vandring och bastubad. Nej, bad känns det inte riktigt dags för ens nere i gnällbältet.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Dansann

Dansann

10 maj 2009 15:13

-Tycktes som att jag hörde nåt skrik "över skogen"...nä skojar bara...
Jag har ringt till en hel del men de flesta vill ju fundera tills imorrn och det förstår vi ju...Vi hörs imorrnkväll och kolar hur många vi har....Ann

http://dansann.blogg.se

 
Nellina

Nellina

10 maj 2009 16:01

Absolut njuta av dagen, det är vad jag just har gjort och gör...kram Nellina

http://nellina.blogdog.se

 
Skatan

Skatan

10 maj 2009 16:23

Åhhh vad skönt det ser ut... att få skrika vårskriket... Våren har ju inte riktigt gått över till försommar här hemma ännu... så jag skall banne mig ut på nå´t berg och skrika... uuuut....Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
kokosnoet

kokosnoet

11 maj 2009 12:11

Vilken befrielse att få skrika högt, ja så högt man vill å lyssna till ekot som kanske följer därpå..
aahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Staffan H

Staffan H

13 maj 2009 09:27

Jag är övertygad om att vårskriket har haft en god inverkan på vårens ankomst. Här nere har alla träden snart fått fullt utvecklade löv. Nu väntar jag bara på den riktiga vårvärmen.

http://staffanhuss.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards