Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Anita - 14 maj 2009 09:07

Gullpudra vilket underbart namn på en liten, liten blomma. Låter som en prinsessa med guldgult hår och krona i en vacker saga.

När livet är hårt och jobbigt som det är den här hemska veckan finns bara ett bot.

Ge sig ut i naturen och titta på vad som hänt i mitt lilla paradis. Se gullpudran, pestilskråpet,kabbelekan och tibasten blomma.

Se att mina trolltuvor har fått fina doftande mössor. Känna solen värma i deras fina glänta.

Ser en älg och få ögonkontakt med honom. Han stannar inte nog länge för att jag ska hinna ta kort.

Efter en timme utomhus känns livet mindre jobbigt och jag går hem. Brorsan med fjälla kommer och vi dricker kaffe.


Ser en kul grej på tv som får mig att le och minnas.

Utsläpp av korna.Ren och skär lycka och glädje.

Jag minns det så väl.

Som liten satt jag uppe på staket vid ladugården och såg på när korna mötte våren. Efter att stått inne i mörkret hela vintern få komma ut i ljuset. Lite omtumlade av ljuset tvekade dom i dörren men sedan:

Hur dom skuttade, råmade och rullade sig i gräset helt galna av glädje och hur det smittade på oss som såg på.


Så vi skrattade åt krumpsprången.

Nu får man komma och se utsläppet på vissa gårdar. Tyvärr finns inte en ko på flera mils avstånd men ni som kan. Gå och se det. Ren glädje och lycka. Hur ofta ser man det.


Med en barndom i den vackraste och tryggaste av världar med djur natur och en stor glad familj kan mitt nuvarande instängda tråkliv kännas hemskt men jag har fortfarande min dröm så det får bli dagens ord:


Håll fast drömmarna för om drömmarna dör är livet som en skadad fågel vingskjuten fågel som inte kan flyga   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards