Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Anita - 28 maj 2009 09:41

Hurra jag fyller år. Ett år närmare pensionen. Det senaste året har trots den jobbiga vintern gått fort.


Grannen kom in igår med tårta italiensk spomante och en blomma. Visserligen fel dag men i alla fall. Oväntat och snällt.


Man kan fundera lite över livet en sån här dag. Egentligen finns det bara tre saker att oroa sig för, eftersom man redan vant sig vid att man är osynlig och rynkig.


1. Oro för att man ska bli sjuk och inte kunna njuta av friheten.

2. Oro för att jag inte ska klara mig på den urusla pensionen och funderar på vad jag ska dra in på eftersom jag redan lever efter mottot: Det jag kan leva utan ska jag leva utan.

3.Oro för att det kanske är den här sommaren jag blir panelhöna på danserna och får sitta i ett hörn och glo. Klarar inte det men vill inte sluta dansa.


Idag ska jag föresten på avslutning på buggkursen om det inte dyker upp en massa gratulanter innan jag hinner fara iväg.


Jag ska äta lunch med PappersBeda idag också så det verkar bli en bra dag.


Dagens ord får bli Ungdomen varar mycket längre än undomen tror.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards