Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Anita - 4 mars 2009 17:09

Jag har hittat en ny blogg som jag rakt inte skulle tittat på. Han heter "slottsträdgårdsmästaren" och har besökt trädgårdar och parker både här i  Sverige och utomlands och tagit fantastiska bilder och berättat om trädgårdarna. Där fastnade jag förstås och har kunnat sitta här och drömma över vackra trädgårdar i flera dygn. Jag får väl behärska mig och titta lite då och då och ta en trädgård i taget.


Nu blev jag ju så inspirerad så istället för att kasta mig över stöket hemma så blev jag ju sittandes här. Drömmande och med minne av en sommar som hade ovanligt mycket blommor. Önskade att jag fick gräva i jorden med skitiga händer och plantera och gå runt och sköta om. När och om jag någonsin blir en fri människa ska jag göra en jättefin trädgård och jag ska odla och odla.


Mitt i skogen ska jag ha en jättefin trädgård med massor med blommor. Där ska jag sitta bland mina fjärilar, fåglar, och lukta på blommorna som tjuren Ferdinand. Kan inte låta bli att lägga in några sommarblommor.


 Hos Ingrid på Gottland blommade vintergäcken och i Skåne har i alla fall snödropparna börjat komma. Jaha...... suck......här får man väl inte se den första tusslilagon förrän i mitten på maj.


Nej här gäller det att inte fastna i drömmar och fantasier. Jag får nog hämta lite ved och tända en brasa. Det är inte så kallt ute men inne är det i alla fall kallt. Skulle som sagt städat och stökat och en hel massa annat. Ibland ser jag på det där städprogrammet på tv och ibland kan jag förstå hur det kan bli så. Om saker och ting går över styr så är det svårt att ta tag i det. Då är det lätt att ge upp.  Stackars människor. Inte förstår jag hur man kan ställa upp i tv och visa sitt raserade hem.


 I vilket fall så

är det en ny dag imorgon och förhoppningsvis har ett under skett och jag börjar stöka med energi och fart. Njut av sommarblommorna så länge.

Av Anita - 4 mars 2009 14:33

Städa, plocka,vattna,tvätta,skotta,bära ved, elda. Var ska jag börja? Eller ska jag gå och lägga mig i badet med en bra bok och strunta i alltihopa?

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards