Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Anita - 10 mars 2009 16:47

Trots att det har snöat en dm sista dagarna känns det rätt bra. Äntligen kan jag gå ut på lunchen och det går att dra in andan utan att det bränner i bröstet.

Vinden har fått snön att ramla av träden och om man tittar riktigt noga kan man se att granarna faktiskt är lite grågröna och inte bara mörka som förut. Solen värmer lite på ryggen och fåglarna har börjat kvittra. Landsvägen är bar i hjulspåren och det droppar av taken och det hänger istappar överallt. Kanske är det klena vårtecken men jag letar febrilt efter minsta spår av våren.


Igår när jag gick förbi skolan var det flera snöskotrar parkerade på baksidan. Skolbarn som åker skoter till skolan. Det har ni minsann inte söderöver. I år har dom väl fått åkt skoter så det räcker.


Oskar och jag ska börja gå badstrandsrundan nu när det är ljust när jag kommer hem från jobbet. Ska bara försöka bana mig genom meterhög snö ut till skoterleden. Känns lite gruvsamt och jobbigt.


Idag har jag varit på kurs till stan och vad man kan säga om det är att det är trevligt att träffa människorna i stan för många av dom är riktigt trevliga och framför allt. Många av dom är tjejer. Nu är det snart dags att dra iväg på fiskevårdsmöte. Från det ena till det andra. Ensam kvinna är jag där också. Män män överallt.


Ett råd till er kvinnor som alltid får göra allting själv:

Det bästa sättet att få en man att göra något är att antyda att han är för gammal för att göra det.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards