Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Anita - 27 mars 2009 16:28

Vårtecken har jag tre stycken idag inte illa va?

Ett: En fågel kvittrade och sjöng imorse när jag vaknade. Härligt att vakna till fågelkvitter!

Två: Fisksjövägen var snorhal. Det du Ann vore något för dig att åka spark på. Det skulle fara som själva sjutton.

Tre: Vid station i Kälarne (förlåt den revs ju i fjol) Vi tar det från början. Där stationen låg finns en jättestor planterad videbuske eller rättare sagt träd. Det var fullt med söta videkissar idag när jag gick där.


Så ett meddelande till alla mina kära i Skåne och i Kina.

Som ni ser på fotot så behöver ni inte ängslas för att snön ska gå bort innan ni kommer till Påsk.


Nu är det fredagskväll och det är dags att börja med min härliga vana att sluta jobbarveckan med att bada bastu.

Man har inte roligare än man gör sig så min bastu är inte en vanlig vedeldad bastu.

I fönstret hänger en droppformad kristallkula och när solen skiner på den och den rör sig blir hela bastun full med regnbågsfärgade solar som snurrar och far. På väggen tittar ett stort solöga på mig och bastukaminen har inte bara vanliga stenar utan jordbänningar som tittar på. Rosa handukar överallt och naturligtvis en lykta i taket.

 Att sitta här är mer än en kroppslig upplevelse. Här sitter katten Oskar och jag och myser. Han dricker öl ur en träskopa och jag direkt ur burken. Vi delar på en stark ölkorv och han underhåller med att spinna.


Mynta i vattnet ger en härlig doft i brist på björklöv som jag får vänta lite med. Jag smälter snö så jag ska ha lite vatten att tömma på stenarna. Ljudet av vattenfräs och knakande i kaminen. Värmen och ångan och de snurrande solarna får mig att bli totalt avkopplad. Där kan jag sitta och drömma och hoppas och minnas och drömma om sommaren.

 Så nu mina vänner drar jag på mig min hellånga morgonrock tar min bastukorg i handen och vandrar ner till bastun tillsammans med Oskar. Jag önskar er alla en härlig kväll.

Dagens ord: Lyssna till rösten i naturen för den innehåller dyrbarheter åt dig (indianskt visdomsord)  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards