Direktlänk till inlägg 1 april 2010

NAKEN ELLER MED REGNKLÄDER

Av Anita - 1 april 2010 08:53

  

Det är frågan. Det är färden mot Blåkulla som är i tankarna. Flygvädret är inte det bästa. Det regnar!


Vi är åtminstone tre härifrån  och  minst 3 som kommer från Östersundshållet. Katten Oskar vägrar följa med iår. Han påstår att han blev åksjuk ifjol och att jag kör som en galning men det är bara ett ont förtal.


Ett litet nytt grepp har jag iår. Eftersom jag ändå är uppe och flyger så tar jag med ryggsäcken med gåvor som jag kan kasta ner till vänner och bekanta på vägen ner.


Jag har skaffat GPS också så att man slipper tänka på vart man far och slipper åka vilse (har hänt).

  

I Sundsvall kommer Irja norrifrån. Jag gör en lov över Alnön och kastar mitt första påskägg till faster med familj och alla kusiner och kusinbarn. Godis till barnen och till alla Kärlek och Kramar och fina Påskliljor.


Svänger över mot Borlänge och förbi Storabh. Han behöver en burk full med älgskav och en god påsköl gjord i Jämtland. Glad Påsk tokgubbe.


I Stockholm blir det många ägg att kasta ner. Ett till StockholmsKarin med en bild på trädgården jag ska anlägga åt henne till sommaren.


StaffanH får lite godis och en karta så att han kan hitta till Ragunda och titta på sina förfäders plats.


Pappakusin Hasse får ett ägg fullt med gamla kort från Håsjö så han kan titta och minnas.

  


Nyköping borde vi hämta upp Skatan men hon är i Österrike och kommer troligen att bli lite sen.


På Gotland står Ingrid startklar och nu är vi många.

Eva från Ronneby kommer med håret fladdrande.


Tandgnisslur och Skogshuldrar kommer farande på sina jetkvastar av nyaste modell.


  

Nu kommer fler och fler och tittar du upp ser du att himlen är svart av kärringar (det är inte kråkor och skator om du trodde det och inte tranor heller) Ta kikarn så får du se.


Vi drar ut över havet och under skratt och glam försvinner vi.

Någon vidare information om vad som händer på Blåkulla tänker jag inte lämna. Något måste vi väl få ha för oss själva.


Jag måste åka hem tidigt imorgon bitti för det är pimpeltävling och sedan ska jag ha ca 20 personer på middag.

  


Det är imorgon det. Nu ser jag fram emot att få träffa alla kärringar och ha kul.

Föresten det är första april idag.

DU BLIR VÄL INTE LURAD   GLAD PÅSK


  

 
 
Ingen bild

Susanne

1 april 2010 10:13

Så kan det gå när kvasten e trimmad och kostymen e slimmad och katten vässar klorna och håller i ja då hinner vi långt långt bort och sen tebax igen på en ögonblink ;) Glad Påsk på dig världens BÄSTA Anita. Kram

 
Niño

Niño

1 april 2010 11:25

Hjääälp är det tid igen! Jag VILL INTE sitta på mattes skaft och skämmas, det är ju bara katter som åker där bak...
Måste sno mattes kvast som står i hallen så jag slipper detta hel-galna upptåg!
Vov Glad Påsk
Niño

http://mimio.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

1 april 2010 12:44

Det ska bli roligt att träffas!!

Lycka till på färden.
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
The Secret Garden

The Secret Garden

1 april 2010 13:33

Kikar in och önskar dig en Glad Påsk! :)
Det verkar blir fullt i luften av kvaståkare som ska till Blåkulla i kväll! Min ena labbe tjatade och vill åka egen kvast...

Ha det gott!

http://hemligatradgarden.blogspot.com

 
kokosnoet

kokosnoet

1 april 2010 13:50

Glad påsk Anita!! Och trevlig tur till Blåkulla = )
Ha det bra och trevlig helg!!
Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Margit

Margit

1 april 2010 15:30

Hej Anita!!
Det var en LÅNG Blåkullaresa det!! dU HAR VÄL EN STABIL OCH BRA KVAST SÅ ATT DEN HÅLLER OCH DU KOMMER FRAM..och TILLBAKA igen!!!
öNSKAR DEJ EN glad påsk!! TA DET LUGNT!!!
kRAMEN VÄNNEN!!!

http://margitholm.blogg .se

 
Ingen bild

Boppan

1 april 2010 18:12

En sån klok katt du har! Ha ha ha..
Om du ändå tar kvastmoppen så kan du ju komma hit på en fika? Höger sen vänster och över 83939 moln sen börjar du landa mot Svalebo där jag bor. Ta med dig kaffekannan så bjuder jag på BAKELSER!! ;-)

 
zaq

zaq

1 april 2010 18:51

Är på väg!! Du glömde ju oss från norr, men vi genar fågelvägen!

Nu blire hålligång brudar!

http://zaq.blogg.se

 
Ingen bild

IngMarie

1 april 2010 19:46

Har vi bestämt oss än, naken eller med regnkläder??? Du hörde ju vad gubbarna på jobbet sa om månen......

 
Lena

Lena

1 april 2010 20:23

Har du tid över så ta en sväng över Sundsvall och Kovland. jag bjuder på färska ägg från Lilla Hönshuset. Glad påsk på dig!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Staffan H

Staffan H

1 april 2010 22:10

Tack för godis och karta. Godis tar snabbt slut hemma hos mig, men kartan sparar jag som den skatt den är. En dag, förr eller senare, dyker jag upp och då med kameran i högsta hugg. ;-)

Önskar dig en riktigt Glad Påsk, en trevlig flygtur och happy landing!

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Trollet

Trollet

1 april 2010 23:12

Ja jäklars, här bär det av, gillar min nya kvast, det är dunder och brak och fulla fjädrar. Snart ses vi! Det dammar till och vips är jag där. Sen blir det dans och god mat va?

http://tandgnisslur.wordpress.com

 
Skatan

Skatan

2 april 2010 14:21

Även om jag kom lite sent till festen där på Blåkulla så hade vi väl kul. Riktigt festligt. Det är årets fest som jag aldrig vill missa.

GLAD PÅSK!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ewan

Ewan

2 april 2010 16:00

En Riktigt GLAD PÅSK och en Stor Kärring Kram från Ewan

http://ninniemari.blogspot.com

 
Ingen bild

Boppan

3 april 2010 19:46

Åååh en sån mysig påsk du har Skatis!
Häxkram från Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards