Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Anita - 16 februari 2012 11:02

 

Det var ett tag sedan det dök upp någon riktigt bra dag men igår var faktiskt en sådan.

Jag som gruvat mig för att gå på min årliga läkarbesiktning fick igår beskedet av min vanliga rara doktor att blodtrycket var lägre än vad det någonsin varit och dessutom var allt annat också bra.

Hurra. Där ser man hur farligt det är att jobba och slita och stressa.


Vi har något som inte alla ställen har. Vi har en stationär läkare eller rättare sagt två, så man får komma till samma doktor varje år och han är dessutom trevlig och har aldrig bråttom. Man kan fråga och man får verkligen svar. Det är en gåva att få ha det så.


Hur många ställen har inte bara stafettläkare och olika läkare varje gång.


Sedan fortsatt jag dagen med att jobba ett tag och så träffades vi tjejer i medatationsgruppen för att åka till Dvärsätt för att vara med på en Spådomsafton  med en grupp som heter Vanadis.


Drog iväg i två bilar och började med att gå och äta middag i Krokom och sedan kom vi in i Lola Ravenstars lokaler som var något utöver det vanliga. Där hade man kunnat gå i timmar och titta på alla mystiska och fantastiska saker som finns överallt.

 

Så många mystiska ting. Uppstoppade korpar och drömfångare och stenar och ljus och tavlor med vackra bilder. Man blev nästan matt av all energi som formligen strömmade emot en.


Så satt vi där på mjuka kuddar och kunde gå omkring och prova på runor, pendlar, kaffesump och olika sorts kort.

Tror att det var 8 otroliga kvinnor som satt där för att visa sina förmågor och förmågor hade dom minsann.

Så intressant och givande. Det var verkligen en härlig kväll och när vi åkte hem pratade vi och pratade.


Jag ångrar minsann inte att jag bildade den här meditationsgruppen för vi har verkligen trevligt tillsammans och det är en avkoppling från vardagslivet och vi kan ju göra lite olika saker som inte skulle bli av annars. Vi liksom puttar på varandra till att ta steg för steg.


Gårdagen var fullspäckad och igår kom jag väl hem vid 11-tiden och gick omedelbart i säng och drömde om solar och blodapelsiner och resor framåt i tiden.

 


Vaknade till en förfärligt snöoväder men jag vägrar att gå ut och skotta. Jag ska iväg och städa på Håsjögården och tjurar till mig med skottningen eftersom det är det värsta jag vet strax följt av vedbärning. Nåja jag önskar att jag hade lite mer magiska krafter så jag kunde gå ut och vifta med kvasten i luften och puts väck vore all snö bort.

Det ni vore verkligen magi.


Nu får jag nog sänka kvasten till marken om någon snö ska gå bort för den.

Tror jag föresten för jag har ju faktiskt inte försökt. Kanske kan jag. Nu måste jag skynda mig ut och försöka.


Dagens ord: Har man aldrig försökt vet man inte om man kan.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards