Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Anita - 16 januari 2014 12:46

 

Att ta fast en ekorre är inte det enklaste. Samtidigt så måste han ut ur huset med både sina loppor och sitt dåliga humör. Jag tog det lugnt och lät honom sitta uppe på vävstolen. Rädd och troligen ilsken satt han där och tjattrade. Jag försökte prata med honom lugnt och fint som jag brukar med fåglarna men det hjälpte inte.


Jag vill inte ha ner honom i julgranen igen.

Egentligen tror jag att den här ekorren är rätt dum men vad behöver alla manliga varelsern mest av allt. Sex. Mat. Vatten.

Sex kan jag inte bjuda på men det andra, jo där har vi det.


En stor papplåda. Skar ut en lucka som går lätt att stänga. Visst hittade jag lite mandel och en påse hasselnötter.

Rasslade lite med dom när jag lade in dom i lådan. Gillrade fällan.


Det gick någon timme men till slut hörde jag tassande i trappan och snabbt for han in i lådan och lika snabbt kutade jag dit och stängde in honom.


Vilket liv det blev i lådan. Tala om tjatter och svordomar på ekorrspråk. Panikanfall men jag bar ut lådan och släppte ut honom och han for iväg som en blixt.


Likafullt var det liv ute på fartukvisten i morse. Då hade han lyckats få bort locket till fröhinken fast jag hade en tung sten oppepå. Där satt dom nu alla tre och musade men ok då. Bara dom inte kommer in så.


Så är en ny dag och tittade ut och det snöade för fullt men bara 11 grader kallt.

Lagade grannens diskmaskin och sedan var det läge att hämta ved nu när det inte är så kallt och börja skotta. Hungrig blev jag så nu har jag gjort en paus för att fixa mig lite mat.

Pärstampa och så några köttbullar jag hittade i frysen lite lingonsylt och gurka och en gammal julöl att dricka.

Nu är jag mätt och belåten och ska försöka gå ut och skotta klart


Dagens ord: Bättre en ekorre i fröhinken än en i julgranen. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards