Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Anita - 3 juli 2015 22:20

Så kom sommaren och det ordentligt också.

Moster och jag åkte till Strånäset för att se "Lappverk", fantastiska saker gjorda i lapptäcksteknik.

 

Så vackert hus och med en härlig atmosfär och en fantastisk utsikt över indalsälven.

 

Vi satt i glasverandan och åt tunnbrödstut och drack kaffe och det var riktigt smarrigt.

Några roliga nya grejor var fodral till vindunkar. en älg, en ko och en pingvin.

 

Så roliga och finurliga grejor.

 

Innan vi for hem tittade vi in i det gamla dasset. Det var två avdelningar en för kvinnor och en för män. Nog förstod man att det varit många människor som bott på den här gården och många drängar och pigor.

 

Gubben på dasset hade inte riktigt blivit klar med det han skulle.

 

Allt ska inte vara perfekt förstås. När jag svängde in på mosters byväg låste sig bromsarna på ena hjulet och när jag kom upp på hennes gård var hjulet glödhett.

Vilken tur att jag har Kinabror. Jag ringde och han dök upp och gjorde en akutlagning så jag åtminstone kunde ta mig hem men nu står bilrackarn där och jag vet att det kommer att kosta. Precis nu när min pension blivit minskad med 2000 kronor.


Det konstiga var att precis ifjol när vi varit på samma ställe fick jag punktering och fick inte av däcket så jag hade ett sjå att få hjälp med det. 


Inte nog med det. Nu funkar inte min mobiltelefon eller rättare sagt SIM-kortet och jag har försökt få hjälp med det men inte lyckats med det heller. Det går inte så bra.


Ja ja det är i alla fall varmt och fint väder och det blommar överallt.

 

Min nya katt Morris är en riktig goding och fann sig tillrätta i min säng genast. Inget pip och gnäll. Han är riktigt rar och lite busig.

   


Sommartider:

!. Kinabror har lagt ut båtarna och fick 25 abborrar. Nu blir det rökt abborre och fileer. Det är sommar.

2. Svalorna kvittrar så otroligt glatt och det är de söta ungarna som nu lär sig flyga.

3 StockholmsAnders och Karin har kommit.

4.Under granen är det alldeles vitt att smultronblommor.

5. Luften är full av goda dofter.


Det är inte så hett här i Fisksjön. Enda gången man är glad för vinden är skön när det är värmebölja

 Jag har gjort styvmorsviolmarmelad och förberett för att göra salva också. .


PappersBeda , dotterna och Grisnäsan Bob kom en sväng och Bob badade och vi satt nere vid sjön ett tag.

Nu har jag gått omkring och vattnat blommor och det är en fröjd att se hur allt slår ut eftersom. Det ena vackrare än det andra.

 

Det tar tid att vattna men det är ett skönt göra.

Imorgon är det dans för första gången. Jag har längtat så och jag tror att det blir roligt.


Hoppas nu bara att det inte händer något mer klater för det brukar alltid vara tre jäkla dynggrejor som händer samtidigt.


Dagens ord: Alla olyckor brukar vara tre.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards