Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Anita - 12 juli 2015 08:44

Här sitter jag och kliar mina myggbett. Jag brukar klara mig rätt bra men det är extremt med mygg iår, en liten ilsken sort som kommer in överallt.


Annars har det varit ömsom vin ömsom vatten.

Int har jag rensat pärlandet.

Int har jag klyvt färdig veden.

 

Det verkar aldrig ta slut och vedhögen verkar inte minska det minsta fast jag ser ju att den klyvna högen växer lite undan för undan.


Int har jag fått bilen lagad och det är ett elände att vara utan bil.

Int har jag målat det vita på huset som jag skulle gjort ifjol.

Inte har jag dragit ihop slyn på Stedesbacken som jag skulle gjort ifjol.


Int har jag lagat bryggan. Det är bara 16 grader i vattnet och inbjuder inte till att gå omkring i vattnet och lyfta sten.

Int har jag varit ute med båten.

Int har jag gjort iordning i loppisen.

Int har jag varit på tippen med skräp.

Inte har jag torkat maskrosrötter, lagt vallört,rölleka och daggkåpa i olja men

jag har i alla fall gått på kurs och lärt mig en massa.

men......jag har ju varit på loppisrunda.

 

Jag har fått en katt med de mest lysande gröna ögon man kan tänka sig och det gladaste och spralligaste humör.

 

En riktigt trädkatt är han som far upp och ner i träden och ligger hos mig på natten och spinner och är jättesnäll.


Jag har varit på järnvägsmuseet i Ragunda med Sonen och Kinabror.

 

Roligt att se och fast det är så nära har jag aldrig varit dit. Det var underhållning, fika och lotterier och jag vann lite .  

Önskar nu bara att jag fick åka ånglok en gång i mitt liv. Vissa saker vill man göra. Jag är imponerad av ånglok. Det är något starkt och maffigt över dom.


Sonen har rivit ut murkna brädor ur uthuset och lagt in grus. Fraktat kärra efter kärra. Dessutom har han fixat till vägen till huset och gårdsplanen så han har varit igång som attan. men...han är ung han.

 

Igår var det uppehåll och riktigt fint väder frampå dagen. Jag hann klippa gräset och så kom AMV och gänget och vi fikade och frampå kvällen så tog vi och badade bastu för första gången i sommar. Jag tog fram min trumma och satt en stund nere vid sjön och spelade och det var lugnt och fint faktiskt.


 

Det har äntligen börjat blomma lite i trädgården men konstigt känns det när syrenerna knappt slagit ut och det är i mitten av juli.

 

Eken växer så det knakar och ogräset skjuter upp överallt.


Annars har det varit regniga och kalla dagar. Vissa så kalla att man fått ha vantar på när man gått ut.

Att inget blir gjort får jag väl skylla på regnet. Det går inte att vara ute och klippa gräs och greja i trädgårdsland och annat när det regnar och inte går det att måla heller.


Ja det är som det är och inget går att göra åt det. Byn är i alla fall full med sommargäster och det far bilar kors och tvärs hela tiden. Det börjar mörkna lite lätt på kvällarna nu så en stor del av sommaren som inte blev har redan varit. 

Vi får väl se. Just nu är det flera äventyr som ligger på och som ska ske närmaste dagarna. Så jag fortsätter att klia mina myggbett 


Dagens ord: Allt jag tänkt blev till intet men det blev väl något annat istället.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards