Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av Anita - 1 oktober 2019 14:50

 

När jag vaknar och ser ut genom fönstret i sovrummet känner jag vanmakten och ilskan rusa genom kroppen. Det är första oktober och snöar. Visst i slutet av oktober brukar det vara slut på barmarken men den första oktober. Skit.


Jag drar täcket över huvudet och tänker för en stund att jag vägrar att kliva upp på hela dagen. Jo då, jag vet att alla positivitetstjosanfolk menar att man inte ska reta upp sig på det man inte kan göra något åt men det gör jag i alla fall.


Masar mig sakta upp och när jag kommer ner inser jag att katten också vägrar att kliva upp.

 

Stora kletiga flingor blåser omkring.

Fåglarna som fått frö för första gången idag sitter och kurar på verandan.

Deppar i soffan. Sonen säger att jag ska tända en brasa och läsa en bok och vara glad för att jag inte behöver ut och köra bil. Ja Ja.


 

Då dyker han upp på tvn. ÅsaNisse på hal is. Tror inte jag sett den förut eller så har jag glömt den.

Brasa i kaminen, kaffe i kopp och så ÅsaNissefilm som jag inte kan låta bli att skratta åt. Humöret börjar bli lite bättre när snön övergår i regn.

Så ringer en av mina klasskamrater och vi pratar en lång stund och hon kommer och hälsar på nästa vecka.


Så börjar jag steka köttbullar och efter ett tag kommer Kinabror och jack. Han har haft besök idag för han ska sätta in en ny kamin i sommarstugan och nu är det gjort.

 

Så lite kaffe och så kommer SundvallsSolveig en liten sväng. 


Om man nu ska komma på något mer positivt så är det att vattengympan börjar imorgon och att jag precis hann bära in pelargonerna innan snön kom. Tänker febrilt på vad jag ska hitta för mer positivt för ni ska veta att jag verkligen försöker komma på positiva grejor men jag hatar vinter och snö och det kan jag inte hjälpa. Jag har alltid gjort det. Inte ens som liten gillade jag snö. 


Nåja nog om det. Imorgon är snön förhoppnings borta och AMV och Gubben kommer hit för det är dags att sätta pinnar efter vägen och så får dom berätta om Albanien och äventyret där. Så vattengympa och som sagt. Jag får vara glad att jag slipper köra bil. Ha en bra dag ni som gillar snö och ni andra också för den delen.


Dagens ord: När snön faller ner far humöret ännu längre ner, nästan ända ner i jordkällaren

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards