Alla inlägg den 31 oktober 2019

Av Anita - 31 oktober 2019 09:02

 

Jo då,nog har jag skrapat ur pumpor och tagit fram gräsliga grejor när den här dagen kommer men nu när jag sitter här själv så känns det inte som så mycket ide med det. Häxa kan jag vara själv.

 

Visst, jag tog fram den lilla häxan och satt den på borden och den stora som skockar i hallen fick också komma fram men annars går nog den här dagen förbi som en vanlig dag. Ingen pumpa har jag köpt heller.


Igår kom i alla fall Datafia och hälsade på så vi fick en kaffestund och en pratstund. 

Nu har det börja blåsa så isen har gått bort i alla fall. Nu hoppas jag varje morgon att det inte ska vara någon snö.


Eftersom jag inte har något att skriva så sitter jag här och tänker på sommaren som var.

AMV och jag kom inte upp på berget i somras som vi tänkt. Med längtansfull blick tittar jag på berget varje gång jag åker nerför mansjöbackarna.

För få båttrurer och jag fiskade inte en enda gång. Nog skulle jag väl kunnat tagit fram metspöt och suttit ute och sett flötet guppat någon kväll.


Det var alldeles för mycket broms.

Det blev alldeles för få bad.

Men det blev en massa kul också. Surströmming, kräftskiva, tre danser, marknader och ett par auktioner. Mycket folk hela sommaren.

Så fick jag en hängmatta.

 

Vi första försöket att ligga i den så hände det här.

Så fick den hänga där ett tag för det var så mycket mygg under träden men så skulle jag göra ett nytt försök. Då hade den snurrat upp sig i vinden och jag vobblade runt runt och till slut ramlade jag ur och naturligtvis rakt på en rot. Jag tog ner hängmattan och återgick till min gamla hammock.


 

Vattenloppor fick jag.

 

Sonen och Fjällan hans kom och då blev det grillning.

 

Många dagar nere vid strandstugan blev det med fikafrämmande och glada barn.

 

Utflykt till Hoverbergsgrottan med hela gänget blev det.

 

Ett trevligt besök av en  av min bloggvänner. 

Ja inte kan jag klaga på sommaren. Den blev rätt bra om man bortser från broms, vattenloppor och andra små missöden.


Nu är det en solig dag och jag ska försöka gå ut och hämta in lite ved. Det är bra att ha inne. Gå en promenad och stöka lite. Ha en bra dag vänner runt om i landet och bli inte för rädd om någon ropa Buuuuu


Dagens ord: Sommaren gick alltför kort och vintern är alltför lång. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards