Alla inlägg den 27 oktober 2019

Av Anita - 27 oktober 2019 08:09

 

Nu börjar vintern komma närmare och närmare. Imorse var det 6 grader kallt. Men vi pratar inte om det utan om gårdagen som ju var en speciell dag på sitt vis. 

AMV och Gubben kom och skulle ligga sista natten före vintern i sin husvagn.


Skickade meddelande till TuppOla och frågade var dom jagade och när jag fick reda på att dom inte jagade i närheten så drog vi iväg till skogs.

 

Uppför det fina mossklädda kullarna för att söka trattkantareller som jag vet finns där.

 

Klart vi hittade dom och vi plockade och gick hem och gjorde varma mackor. Så gott.


Igår kväll var det dags att fara på fest som vi som jobbat på sommarcafe blir bjudna på. Det var en fest som heter duga och väldigt väldigt trevlig. Vi har en ny ordförande i föreningen som är dansk och vi fick mat som dom brukar ha när det är fest. En jättegod tonfiskgrej med räkor och romsås och så lax som smälte i munnen och så grovbröd med stekta rödspättor och remoladsås. Så blev det frågesport och kaffe och glass. Det var väldigt trevligt. Jag glömde telefonen hemma så det blev inga bilder. 


Så var det där med att hålla på att mixtra med sommar och vintertid och det gillar jag inte och inte har jag ställt om klockorna heller. Får väl ta mig till det.


 

Ibland när jag ser på stubbarna så tänker jag på att man nu är som en gammal stubbe själv men härom dagen blev jag riktigt rädd. Jag hade av någon anledning gjort något fel med kameran och istället för att fånga en fin utsikt så hade jag råkat fota mig själv och jag såg med fasa att jag höll på att förvandlas till ett skogstroll. Har ni sett något så hemskt. Jag skulle som monster och det kan väl passa den här veckan. Fy sjutton.

 

Nej så hemskt.


Kinabror har åkt och hämtat kött. AMV och Gubben sover i husvagnen och jag ska gå ut och mata fåglarna som nu fryser och är hungriga och sitter i rader och knackar på fönstret i köket.


Snart stundar värre tider men om man nu ska säga något positivt är att jag har en bil som troligen går bra.

Jag har ved i vedboden att elda med.

Båtar är upptagna och i trädgården är allt klart för vintern och man kan bara hoppas på att snön inte kommer på länge än.

PappersBeda och jag ska baka tunnbröd på tisdag och lingondrickan är klar.

I källaren finns både potatis och morötter och gele och saft. 

I frysen finns kött och svamp och torkade kryddor finns i massor på kryddhyllan så vem är jag att klaga. 


Snöslungan har fått på kedjor på hjulen och alla trasmattor är tvättade och ligger och luktar såpa i klädskrubben.

Jag är så beredd som jag kan bli i alla fall.

 

Det är bara att hålla tummarna för att det dröjer innan snön kommer. 


Dagens ord: Hoppet är det sista som dör.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards