Alla inlägg den 17 oktober 2019

Av Anita - 17 oktober 2019 07:56

 

Det är mycket jag inte förstår och mycket jag inte vet och jag tittar på en ensam socka som hänger i badrummet.

 

Vart är den andra sockan? Äter tvättmaskinen sockar eller gömmer den sig i något örngott eller påslakan?


Vart tar plastlocken till plastburkar vägen?Fast jag vet att jag stoppat in dom i samma skåp så är dom borta. Finns det en särskild himmel för plastlocka tro?


Så kommer vi så småningom till nästa fråga men först. I går blev det en oväntad resa till Sundvall tillsammans med PappersBeda och hennes dotter och en tjej till. 

PappersBedda skulle till optikern. Jag behöver också glasögon men har inte råd. Jag provade ett par häftiga runda röda glasögon men bara bågarna kostade 4000 kr. Jo ni hörde rätt. Så nästa fråga.

Hur kan man ta 4000 för ett par plastbågar när man kan köpa glasögon med likadana bågar på macken för 20 kr med glas. Jag är förundrad och inte har jag råd med glasögon heller. Jag får fortsätta gå och kisa.


Vi åt indisk mat till lunch och det var gott. Så blev det IKEA förstås för PappersBeda skulle ha en byrå och lite annat.

Då kommer nästa fråga som for genom mitt huvud.

Vi köpte varsin glass på IKEA och då fick man klänga sig upp på barstol och sitta och vingla med benen.

Vem har hittat på det med barstolar? Varför? Vi var ju nyktra men så besvärligt att fara upp och ner på en sådan stol och jag kan tänka mig att många berusade har ramlat ner från stolen och slagit sig illa. För mig en helt obegriplig grej. Varför inte vanliga stolar och bord? 


Så gick dagen och det pissregnade hela tiden och blev nästan inte ljust på hela dagen.


Nu är en ny dag och ute har det snöat och inte regnat. Kinabror och jag ska åka till Bräcke till AMV och Gubben så nu måste jag sluta. Det ska bli något extra kul idag men det ska jag berätta om en annan dag. 


 

Dagens ord: Man har många frågor men få svar.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards