Direktlänk till inlägg 25 oktober 2021

MÅNDAG IGEN

Av Anita - 25 oktober 2021 10:17

 

Så är det måndag igen och en ny vecka. Bara en grad kallt och ingen blåst så jag kan väl känna mig rätt nöjd. På vedspisen puttrar kaffepannan.

 

Vad vore livet utan morgonkaffet. 


Fredagen var det soppkväll på Håsjögården och det blev riktigt trevligt. Visserligen var jag för det mesta i köket och stökade men det kom nästan 30 personer och det är rätt ok för vi är ju inte så många i byn.

 

Visst är det lite gruvsamt att laga mat och stöka till så många när man inte är van men det gick rätt bra för vi var ett bra gäng som stökade. 


Roligt att det kom nya i byn också. Håsjö börjar bli riktigt internationellt. Vi har holländare. Vi har folk från tjeckoslovakien. Vi har till och med ett par från schweiz. Så en norsk och en dansk. Riktigt kul att det kommer lite nya människor. Man lär sig mycket av att umgås med folk som kommer från andra ställen. Som mina grannar holländarna som jag uppskattar mycket och med sin positiva livssyn ger livet en ny inställning. 


Nåja det var soppa och kaffe och kaka och quiz och lotteriet och  kvällen gick fort.


Igår var det ju söndag och fint väder. Jag och hunden Jack var ute och gick i skogen och så var jag till Broder B en sväng och så tog jag ledigt och läste ut en bok.

 

Lite frostigt på gräset och jag ska åka och byta till vinterdäck strax. Skönt att få på dom. Glad att snön har gått bort och har jag riktig tur så kanske jag kan kratta upp mina stora lövhögar som hade frusit till. Det skulle ju bli varmare den här veckan och glad är jag. Kanske hinner jag göra klart i trädgården så jag slipper det till våren. Då är det mycket att göra ändå.


Dagens ord: Man får vara glad för varje dag det är snöfritt.


 
 
Göran

Göran

25 oktober 2021 12:17

Ja, nog f-n är det måndag så det räcker alltid. Minns seriekatten Gustaf små seriestrippar om att "Du vet att det är måndag när..." Och så bilder av allt han råkade ut för. Själv råkade jag ut för en incident för en stund sen som jag nog ska blogga om sen när jag vet hur det slutar. Kan säga så mkt som att jag tvingades tillkalla hjälp från våra händiga vaktmästare och varken han eller damen som tog emot min felanmälan hos hyresvärden hade hört talas om den händelsen förr. Fortsättning följer hos mig senare idag...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

25 oktober 2021 14:42

Så skönt att du får vinterdäcken på nu. Det är lurigt när det kan bli halt då man minst anar det.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

25 oktober 2021 18:26

Vad roligt att så många kom och ville ha soppa. Visst är det kul att träffa folk från olika platser och länder. Man lär sig mycket om man lyssnar och ofta finns det massor av spännande berättelser att ta del av.

http://ibod11.com

 
Anki

Anki

26 oktober 2021 10:11

Riktigt trevligt att läsa om alla nya som flyttat in i din by - måste kännas bra efter åren som du nästan varit helt ensam där.
Bra att få på vinterdäcken ... även om vi inte vill, så kommer snön och halkan snart.
Ha det gott!

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards