Direktlänk till inlägg 12 oktober 2022

NY VECKA

Av Anita - 12 oktober 2022 08:24

 

Så blir det en ny vecka och nu känner man igen sig. Blåst Blåst Blåst. Lite mindre på morgonen ,men mer på kvällen. 

Hunden Jack och jag försöker gå lite i skogen där det är lite mer lä.

Gammeldagarna gör en murken som en gammal stubbe. Den här gamla stubben har två hackspett som innevånare och dom är ganska arga nu för att jag inte skaffat något solrosfrö än.

 

På min gård är det mesta grått och gammalt nu inte bara jag.

 

Jack har också börjat få lite grå mustasch.


Nu är det älgjakt igen och Kinabrors son har kommit. Jag lagar mat till honom så han slipper det när han kommer hem trött och hungrig från skogen. I måndags hade jag Broder B här också och vi åt fläsk med löksås och till efterrätt äppelpaj. Det är trevligt med sällskap.

 

Hunden Jack jagade bort canadagässen i somras men nu är två av dom här på sin flyttväg och nog så kaxiga när dom är ute i vattnet. Vi får en ordentlig utskällning för att vi stör dom.


 

Storbjörken har tappat alla löv nu och Jack och jag har mest jobbat i trädgården och legat i soffan och sett på tv. 


Igår gjorde jag mig en liten tripp till Kälarne för att lämna sopor och handla lite. Där har dom öppnat en lokal som är både ABF och PRO och kyrkan och där ska det vara lite av varje. Våra alster sedan växtfärgningen hänger där så man kan se.

 

Nog blev det härliga färger.

 

Dom som kan sticka kan göra riktigt fina grejor och jag ångrar att jag aldrig lärt mig.

 

En liten barntröja.

 

Så mycket fint kan man göra. Visst, jag har ju både vävt filtar och tovat en del men det var mamma som stickade till mig så jag lärde mig aldrig.


 

I dag har jag inga planer men det är bara några enstaka plusgrader och vinden är kall och ruggig. Har inte lust med någonting men jag får väl försöka att gå en långpromenad med Jack men vi vågar oss inte så långt eftersom det är älgjakt. 


Dagens ord: Mörkret och blåsten börja mörka mitt sinne och inte blir det bättre av allt hemskt man ser på tv.

 
 
Göran

Göran

12 oktober 2022 09:42

Fisksjöns enda "höghus"?

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Anita

12 oktober 2022 14:40

Nja älgtornen är nog högre

 
ibod11 - Ingrid

ibod11 - Ingrid

12 oktober 2022 18:32

Ja, nog har det blåst ordentligt men idag var det lite lugnare. I alla fall här lite längre västerut. Vad fint att era alster hänger där till allmän beskådan och visst beundrar men de som kan få till jättefina stickade kläder. Jag har stickat lite grann och lyckats få till några tröjor och mössor, både till barn och oss vuxna. Men det blev inget krångligt mönster och nu är det länge sedan.

http://ibod11.com

 
Soldansare

Soldansare

12 oktober 2022 20:00

Vilka färger det blev på era garner. Jag blir riktigt sugen på att sticka något. Kan det inte vara ett projekt till vintern, att lära dig sticka? Det är ju inte försent än.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
suika game

suika game

9 november 2023 16:45

Hälsningar, kära hjärtans följeslagare! När dagen utvecklar sin majestätiska gobeläng, ville jag framföra mina hjärtliga hälsningar, fulla av beundran, orubblig lojalitet och en genuin önskan om din lycka och framgång.

http://suikagameonline.com

Anita

9 november 2023 17:08

Tack vilket fint inlägg. Ha det bra

 
concludle

concludle

10 december 2023 18:50

Du delade med dig av vad som händer och det är jättebra och det finns många människor som vill ha ett liv som ditt. Fortsätt gärna dela mer om allt runt omkring dig så att alla vet om det.

http://https://wordle-nyt.org/concludle

 
Ingen bild

annakenna

18 december 2023 07:35

Den här texten känns väldigt realistisk och nära. Det verkar som om författarens dagliga liv är fullt av små nöjen och känslor. https://ricepurity-test.org/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Onsdag 1 maj 10:28

  Man tror inte sina ögon. Det är fortfarande mycket snö. Det här har ramlat ner från vedbodtaket. Söndag eftermiddag kom Sonen och Fjällan från Skåne. AMV och Gubben kom en sväng också.   Måndagen regnade det och snöade och haglade men fr...

Av Anita - Lördag 27 april 18:57

  När jag tittar ut och ser hur det snöat inatt blev jag först förbannad men sedan tänkte jag att det här är väl den snö som ska ta bort den gamla snön kanske.  Jag väntar ju på att Sonen och hans Fjälla ska komma. Dom åker från Skåne idag men l...

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards