Alla inlägg den 15 november 2023

Av Anita - 15 november 2023 11:20

 

Så blev det måndag och det var dags att fara på tovningskursen. Så spårigt, Så snöigt. Bilen full av is och snö och inte blev det bättre när den stått nere på Kälarne hela dagen.


men......så roligt det är att torrtova och vi har det verkligen roligt under tiden.

 

Det var julkort och små jultavlor som v i gjorde den här gången och visst var det fint.

 

Lite allt möjligt blev det.

 

Jag gjorde bara en liten tavla och ett par grejor att hänga i granen. Så kul att göra och lättsamt också. Ingen blöta och ingen såpa som det är när man tovar som  vanligt. Bara en liten taggig nål som man pickar med.


Så blev det tisdag och som tur var så hade det slutat snöa och Kinabror skjutsade mig till stan för en ny spurta i ögat.

Vi åkte i god tid så vi hann handla lite på stora varuhusen och äta lunch men hela dagen gick innan vi var hemma igen.


 

Så idag har himlen blivit lite ljusare men nu är det kallt.,minus 14 just nu. 

Då gäller det att bära in ved då man kan hålla värme i huset.

 

Som vanligt bär hunden Jack också in ved och det gör han med glatt humör. 

Kinabror tar också in ved till sitt hus

 

När jag bar in veden lämnade jag dörren öppen för ett kort ögonblick och det skulle jag inte ha gjort för då flög talgoxarna in. Fyra stycken hann in innan jag hann stänga dörren. Vilken cirkus det blev. Katten Morris blev ju förstås till sig och jag bad Kinabror komma in och hjälpa mig få ut dom. Krukväxter ramlade omkull och det var ett pip och ett kiv innan vi lyckats få ut alla. 


Vi ska väl iväg på vattengympa på eftermiddagen men du skulle se hur det ser ut här. Blad av blommor överallt efter fågelatacken..


Dagens ord: Skönt att det slutat snöa i alla fall.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards