Alla inlägg den 29 november 2023

Av Anita - 29 november 2023 09:46

 

Tittar ut och ser att det har snöat inatt igen. Att det aldrig slutar. Jag säger det nu och jag säger det igen. Snö gör sig bäst på julkort.

 

I fjol var det lagom med snö den här tiden och den fina granen kunde man gå fram till. I år vet jag inte ens hur jag ska kunna pulsa mig iväg och hämta ens en liten julgran. 


Visst ska jag hä mig ut och sopa av bilen och hämta ved men vattengympan får vara ikväll. Vill inte ut och köra i djupsnön och det snöar fortfarande och lär väl göra hela dagen.

 

Katten Morris kliver inte upp idag och hunden Jack har varit in och fått sina ostskivor och sedan gick han in och lade sig igen.

Kinabror försöker få igång traktorn så han kan skotta av vägen och har varit ut och matat fåglarna.

 

En adventsstjärna har jag satt upp och den får lysa nu ett tag 

Köpte en ny adventsstake i fjol och nu funkar den inte. Har bytt lampor men den lyser inte ändå. Nya grejor är skit. Det är meningen att dom ska gå sönder fort så man måste köpa nya.

 

Det var en dag i veckan som det kom en liten liten solglimt och det inte snöade. 

Det var den natten då fullmånen spred sitt sken över snön.

 

Jag funderar på hur det ska bli. Det är trots allt bara november och taken överallt har djupa lager med snö. Är det månne iår som växthustaket ska ge sig. Det har jag befarat länge men underligt nog så har det klarat vintrarna fast det ser ruttet ut. Vi får väl se. Jag väntar mig bara skit av den här vintern för jag vet att händer det skit så här det när det är vinter. 


Tror jag ska ta och göra lite biffar till mat för imorgon får Kina bror och jag besök och då ska jag väl ha något att bjuda på.

Kinabror åker snart till Skåne och jag gruvar mig för de vintermånader som kommer. Bara att köra bil i snö och halka och mörker är en plåga för mig. Jag börjar bli gammal. Förr körde jag varje dag och nu vill jag inte. ag är inget annat än en feg gammal kärring nu. Bitter också så skäll på mig ni som tycker att vinter är underbart. 


Dagens ord: Som jag sagt och säger det igen. Vinter gör sig bäst på julkort.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards