Alla inlägg den 12 november 2023

Av Anita - 12 november 2023 14:00

 

Frågan är hur mycket snö ska det bli innan det är jul när det är så här hemskt mycket redan. Man vet inte vart man ska göra av snön.

Tur att Kinabror är kvar hemma annars vet jag inte hur det skulle gått. Men.... han får inte igång traktorn med stora snöslungan så han har kämpat med fyrhjulingen och min lilla snöslunga medan jag kämpar med snölasse sop och lilla snöskoveln. 

 

Den enda som njuter är hunden Jack fast han nästan inte syns i snön.

 

Nu har jag kommit in.

Vantarna är genomblöta.

Snön har gått över stövelskaften och ramlat ner i stövlarna och där har det smält så sockar och ben är genomblöta och kalla om is.

Byxorna har också blivit blöta. Det enda som är torrt är jackan. 

 

Nu har jag satt på motorvärmaren och hoppas att isen går att skrapa bort för imorgon ska jag iväg med bilen.


Nåja nog med det. Vissa roliga saker har hänt sista dagarna.

Fredag fyllde Kinabror år och jag bakade smörgåstårta.

 

Dom andra bröderna kom framöver kvällen och lite andra så vi fick en trevlig stund.

 

Smörgåstårtan blev god och tog nästan slut.


Så på kvällen ringde PappersBeda och undrade om inte jag ville följa med ner till Hälsingland och hälsa på hennes dotter. Klart jag ville. Kompisen M skulle också med.

Det snöade och snöade när vi for och vägen var oplogad från början. PappersBeda har en bra bil så det gick bra om än vi fick ta det lugnt. Nedanför Sundsvall regnade det istället och det gjorde det hela dagen.


Så roligt det var att komma på ett ställe jag aldrig varit. Ingen snö. Åkrarna gröna och ockrafärgade på sina ställen. Fina Hälsingegårdar överallt . Visserligen mycket vatten där det inte ska vara vatten.

PappersBedas dotter som bor på en fin liten hästgård på landet tog oss med runt lite överallt och till glada Huddig en sväng.

 

Vi var på loppis och på ett ställe som hette Systeryster. I en fin gammal gård hade dom en affär och vilka fina grejor dom hade och två jättetrevliga tjejer som jobbade där. Jag fick tag i julgirlander som jag länge sökt efter.


Så en handelsträdgård om var verkligen fin den också och där åt vi lunch. God pastarätt med oxfile och god ost. Jättefint.


Så drog vi iväg hem i regnet och regnet blev snö och utanför Sundsvall var det massor med snö på vägen igen men vi kom efter snöplogen till sist och tog oss hem utan missöden. Och snön föll och snön föll och imorse hade det snöat över en dm igen. Just nu är det uppehåll. 

Hoppas att det inte vräker ner lika mycket igen för det ser ganska hopplöst ut när det redan nu är så mycket snö. 


Dagens ord: Nu är jag fången i det vita helvetet igen och gudarna vet hur länge.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards