Alla inlägg den 25 november 2023

Av Anita - 25 november 2023 08:23

 

När man bor i ett hus som är 100 år gammalt så är det inte konstigt att man fryser. Ligger i sängen och gruvar mig för att sätta fötterna på det kalla golvet och vet att jag kommer att frysa innan jag fått eld i vedspisen.


Det var några dagar den här veckan som var ok med lite mindre kyla men på onsdagen började de snöa och jag hade andan i halsen när jag var tvungen ut i snöovädret med bilen. Usch så vitt och jag såg ingenting i snöröken och vägarna var oplogade. 


Idag är det bara 11 grader kallt och jag har burit in ved så jag kan hålla mig inne en stund till.

 

Det första som händer på morgonen är att Jack står på förstukvisten och vill komma in och få tre ostskivor och tre hundgodisar. Det är det som händer. Så fikar jag framför tvn. En macka lite kaffe och ett glas nyponsoppa.


Sakta börjar jag försöka göra lite juligt i huset. Lite rött här och där men inga tomtar ännu. Jag har satt upp ljusslingan på huset. Passa på när det var lite varmare för det blir så kallt om fingrarna när man ska pyssla med det. Jag har ljusslinga istället för adventsgran. Mycket enklare men lite ljus i alla fall.


Dagens ord: Gruvar mig för den långa vintern som började alldeles för tidigt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards