Alla inlägg den 20 november 2023

Av Anita - 20 november 2023 12:27

 

Dag efter dag med kyla.

Igår var det en dag till i bakstugan nu tillsammans med Datafia och hennes dotter och ett av barnbarnen. Inte var vi svettiga där inte. Det var att vara fullt påklädd.

 

Den lilla söta är fullt utklädd till bagerska minsann.

 

Att vara liten och få rota omkring i mjöl är förstås toppen.

 

Även mamma blev full med mjöl.

Som vanligt så stod jag och gräddade och det var varmt vid ugnen om man stod riktigt nära. 


Så kom den nya bybon och hon ville försöka baka lite grann.

 

Även grädda fick hon prova på och det gick ju riktigt bra.

 

Full av mjöl kom jag hem och det var bara att klä av sig dom mjöliga kläderna och hoppa i badkaret och värma sig och bli ren. Kinabror var borta och huset var ganska kallt så det var till att elda och sätta på motorvärmaren för det var bokcirkel på kvällen. Det var bara att hoppas att bilen gick igång och till slut så funkade den.


En ny dag och idag skiner inte solen och det är bara 19 grader kallt nu mitt på dagen. 

Har burit in ved för den var slut och sedan gick jag in till Kinabror och vi satt och såg på Robinsson.

Tänk er en fin liten vik av havet med turkos vatten och små vågor som går mot sandstranden och gröna lysande träd och varmt. Bara ordet varmt och få ligga i sanden och njuta och sedan bada i vad jag förstår härligt varmt vatten. 


Nu har jag inte motionerat ett dugg på en hel vecka. Det går inte att vara ute när det är över 20 grader. Åtminstone kan inte jag det. Jag fryser hur mycket kläder jag än har på mig och har svårt med andningen. Må det bli lite mindre kallt. Nu har det varit så här i över en vecka och det tar på humöret och kroppen. Ingen energi finns kvar heller fast det finns mycket jag kunde syssla med inomhus men man blir liksom förlamad när man fryser om både händer och fötter.

Mina stackars blommor som står i fönstren börjar se lite slokande ut. Dom fryser väl också ska jag tro. 


Dagens ord: Önskar att jag låg på en varm sandstrand och njöt av solen.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards