Alla inlägg den 1 november 2023

Av Anita - 1 november 2023 11:51

   

Igår var det inte så mycket snö och mitt ute på sjön var det öppet. Ingen skridskois blir det nog i vinter för snön har fallit på isen och frusit fast där.


Idag är det annat. Det har snöat hela natten och fortsätter att snöa, timme på timme.

 

En del människor blir glada och säger att det blir ljusare när snön har kommit.

Det är mest folk som bor i stan som säger så. Jag begriper inte det. I stan har dom ju hur ljust som helst med alla lampor överallt. Här i mörkret blir det bara mörkare. Idag när snön faller är det inte ljust fast det är mitt på dan.


Det var nr 1.

 

Jack och jag har gått en liten sväng men jag hatar att gå i snö. Subbigt och tungt och snön faller i håret och på kläderna och innan man är hemma igen är man genomblöt och frusen.

 

Bilen har en snöluva som blir tjockare och tjockare och värre och värre att få av.

Att köra på vägen när det är oplogat är minsann inte ett dugg kul och jag hoppas att Kinabror följer med på vattengympan för annars stannar jag nog hemma. Vet att jag är en fjask till att köra bil i sådant här väder.

 

Jag har redan sopat av bron tre gånger och blivit blöt så fort jag har gått ut. Som tur är hämtade jag ved igår för annars är det ganska tungt att försöka skjuta kärran med ved uppför backen när det är snö.


Nåja det är som det är. Jag satt och tittade på facebook igår och det var så många bilder av folk som dansade. Det var alla möjliga sorts danser, bugg och vanlig dans och en massa annat Jag suckade och minns. Minns tiden då jag dansade. Minns tiden då jag skrattade och log och snurrade runt på dansbanorna överallt.

 

Minns tiderna då jag var i Italien i den vackra staden Cattolica.

 

Tiden då jag var ung och vacker och killarna visslade efter mig. 

 

Då jag hade snygga ben utan åderbråck. 


Nu sitter jag här och glor ut på snön och vet att de tiderna är över. Jag blir så lessen i hjärtat när jag ser dom som dansar och förstår att den tiden är över. Det mesta är över och jag har förvandlats från en glad och dansande tjej till en sur gammal kärring. 


Dagens ord Så ni som kan, dansa och var glada för så småningom kommer andra tider.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards