Alla inlägg den 8 augusti 2023

Av Anita - 8 augusti 2023 11:57

 


Lördagen var en vanlig sommardag. Varmt i solen men lite svalare i skuggan och då och då lite duggregn.

Skönt med eftermiddagsfika i hammocken med Kinabror och hunden Jack. Jag älskar den hunden. Han hade hjälpt mig att dra bort skräp ur rabatter när Kinabror klippte gräs.

 

Jag funderade på vilka som skulle komma och hälsa på och jag brukar har rätt när jag känner på mig.

Så kom TuppOla med Sambo och hunden waimo.

 

Så kom Broder B med fru och barnbarn och så gick vi ner till sjön så barnen fick bada.

 

Solen sken varmt på ryggen när vi gick upp för backen. Nu är allt så grönt igen efter att det regnat.

 

Så cyklade jag till Kinabror för att äta middag och försöka plocka lite hallon. Maten var en kinesisk gryta som var förtrollande god. Hallonen var ganska maskätna.

 

Nu börjar det dra ihop sig till växtfärgning. Här var förra sommarens färger.

Vi har bestämt att ha det i slutet av veckan och förstås är det sommaren regnigaste dagar Inte nog med det.


Jag hade tänkt ge mig iväg till hembygdsgården i Pålgård för att lyssna till Dan Anderssons visor och äta kolbulle.

Så jag sett fram emot det. Det var en så varm och skön kväll även om det var mulet.


For iväg och skulle passa på att lämna sopor på återvinningen och bara för att jag vet hur det gick förra gången så kände jag på höger bakdäck och det var jättehett. Nu igen ligger bromsarna på. Ringde upp TuppOla och han kom med lite lyftgrej för att se undertill. Hjulet gick att snurra så då låg inte bromsarna på just då men jag vände och körde hem.

Så missade jag det jag längtat efter. Bilhelvete.


Bröderna menar att jag kör för lite så bromsarna kärvar men så ska det väl inte vara. Jag har ju haft bilar förut och det har aldrig hänt. Kinabror påstod att jag tvättade den för sällan och Gubben sa att jag inte gillade bilen och inte pratade vänligt till den så det var därför det blev fel. 


Tacka tusan att jag inte vill köra mer än nödvändigt när jag alltid är rädd att det ska bli något fel så fort jag kliver in i helvetet. Jag har till och med en fyrklöver som ska ge mig tur men inte fasen hjälper det.

Pytt skit i pannkakan. Nu är jag den vanliga sura Skogsnuvan som ni sluppit länge.


Trasig bil, regnigt växtfärgningsväder och missat nöje.

Jag har läst i positivitetsböcker att man själv styr sitt liv en inte styr då jag något väder och inte fan styr jag över bilen heller så sånt snack är bara fjant. Det är minsann inte mycket jag styrt över i livet. Saker bara händer gott som ont.


Dagens ord: Pytt skit i pannkakan. Hoppas i alla fall att inte åskan slår ner.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards