Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

MAGSJUKA

Av Anita - 19 mars 2009 11:50

Vårdagarna börjar bli fina nu. Solen skiner utanför och jag har haft magsjuka i 2 dygn och antingen vistats på toa eller legat som en urvriden trasa i soffan.

Visst skulle jag kunna sitta ute mot söderväggen men befarar att jag inte skulle hinna in när magen sa ifrån.

Ser att stuprännan på ena sidan har gått sönder när snön rasade ner. Så nu är det både stegar och stupränna som är trasiga. Jag hatar när grejor går sönder på huset.


Nå vi tar något lite roligare nu. Jag har fått en utmaning av Emma som jag ska försöka svara på så gott det går.

Fyra tv-program jag brukar se: Lets dance, det okända,The mentalis (oj vad den killen är charmig) och nästan alla trädgårdsprogram.

Fyra saker jag gjorde igår: Satt på toa. Låg och såg på tv.Gick ut och hämtade posten. Sov.

Fyra saker jag längtar till: Att det ska bli sommar, att alla mina nära ska komma upp till påsk. Att jag ska få sluta jobba. Att jag ska få åka till Italien eller Skottland.

Fyra saker jag avskyr: Sura gubbar, jobba, skotta snö och bära ved.

Fyra saker jag tycker om att göra: Dansa, umgås med vänner, hålla på med min trädgård, måla.  

Fyra saker jag åt igår: soppa med grönsaker i. En rostad franska, 1 ägg. avslagen cocacola.

Det var allt.

Något vårtecken kan jag väl inte ge er idag eftersom jag tittar ut och bara ser snö men det droppar från taken och snön rasar av taken och tar med sig allt i sin väg. Vårtecken?

Dagens ord i alla fall: När man är frisk önskar man sig allt. När man är sjuk önskar man bara att man var frisk.

 
 
Skatan

Skatan

19 mars 2009 12:44

Stackars stackars dig. Hoppas du känner dig bättre... det gör du säkert eftersom du kan blogga... Det är viiidrigt med magsjuka.
Den där önskan att få åka till Italien... kan väl inte vara sååå långt borta... skulle vara kul att resa tillsammans med dig och Ewan... och varför inte till Italien... Vi får prata ihop oss nå´n gång. Och framförallt träffas IRL nå´ngång. Kramar från SkatanPratan

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Nellina

19 mars 2009 13:21

DU din stackare, jag som bara är litt förkyld är nog tacksam då?
Mentalist enig med dig....har turen att vara i USA härom veckan köpte hela serien!!
Vi såg hela 1:a säsongen den gångna helgen, javisst oerhört charmig!

 
Ingen bild

Ewan

19 mars 2009 13:57

Va???? "Sköter du magen"(som på mitt jobb)hugaligen,ingen höjdare,fy faen som man känner sej.
Skickar dej en Värmande Bamsekram!
Ewan

 
Staffan H

Staffan H

19 mars 2009 21:20

Magsjuka? Fy för den sure! Hoppas att du blir frisk omgående. Magsjuka är det värsta som finns.

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Sundinska

Sundinska

19 mars 2009 22:48

Stackare! Hoppas att du är på uppgång nu iaf.
Här ligger all snö kvar obönhörligt på de flesta ställena, så inga vårtecken här heller.. :(

http://solagast.blogspot.com

 
Skatan

Skatan

20 mars 2009 05:29

Som en uppmuntran... och för att visa hur Sagolik och Fabolous du är... har du fått en utmärkelse hos mig. Kram och hoppas magen är "i lag" nu!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

anette

20 mars 2009 08:14

Hej Anita!Magsjuka, stackars dig, det är vidrigt. Hoppas att du är bättre idag.Vi har fantastiskt väder idag.Nu på morgonen -4,vindstilla o strålande sol.Jennie ligger i influensa så jag önskar att jag var på närmare avstånd så jag kunde pyssla om henne lite. TRE veckor till påsk!
Krya på dig kramar från Anette

 
Ann

Ann

20 mars 2009 16:26

Ta dej En whisky....det tar kål på magbakterierna det!!!

http://dansann.blogg.se

 
storabh

storabh

20 mars 2009 16:40

Håller med Ann. Ljummen utan is ska de va!

http://storabh.wordpress.com

 
Ingen bild

skogsnuvan

20 mars 2009 19:17

och vad får er att tro att jag skulle ha whisky hemma?

 
Ann

Ann

21 mars 2009 12:57

Man ska ALLTID ha whisky hemma (i medicinskt syfte alltså), planering och att vara förberedd på olika saker gör det lättare att leva om det skulle hända nåt...

http://dansann.blogg.se

 
kokosnoet

kokosnoet

22 mars 2009 09:16

The mentalis, vad är det för serie? Har aldrig hört talas om.. charmiga killar är man ju svag för så då måste man ju nästan kolla in serien nudå hihi..
Vilken rolig toalettbild, där fick jag mig ett söndagsmorgonskratt.. härligt!! Hoppas magen känns bättre!!

http://kokosnoet.blogdog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards