Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Anita - 8 januari 2011 23:52

  

Sent på kvällen när jag öppnar dörren till mitt hus slår doften av julgran blandat med rosdoft och en svag aning av vedlukt. Känns hemtrevligt att stiga in fast bara katten Oskar välkomnar mig.


Sonen åkte igår kväll och har nu kommit fram till ett regnigt Skåne. Här har det varit -20 grader idag och jag har undvikit att gå ut. Katten Oskar har gått omkring och letat efter sonen och till och med jamat, något han sällan gör.

Det blir lite tomt när sonen åkt. Det är så sällan vi kan träffas.


Imorse när jag vaknade och skulle koka kaffe upptäckte jag att kaffet var slut och man blir ju inte människa när man inte fått sin vanliga kaffekopp på morgonen. Som tur var så kom DataFia och räddade mig med ett kaffepaket så vi satt en stund och fikade och surrade.


Sedan dök broder B med hela famijen upp och vi har haft en mysig dag inomhus hos mig. Lite mackor, lite titta på tv. Brorsdottern fick slingor i håret.

Lille Gullige Liam och jag lekte mest.

   

En sån här rolig kärring kan man göra bara med sin hand och en handuk. Han tycker att den är lite, lite läskig.

Han och jag har en liknande smak på grejor. Han gillar min flygande gris och min sjungande ängel och kyrkan som spelar och alla andra barnsliga grejor jag finner nöje i.

   

Därför har vi alltid väldigt roligt när vi träffas och det har varit en härlig dag trots allt.


Så frampå kvällen var jag bjuden till broder B på middag. Återigen hela gänget samlat utom sonen då som åkt tillbaka söderöver.

 Jättegod mat.

Potatisgratäng med en låda med kycklingfile och en massa annat gott.

Efterrätt cheascake med dajm i. Mums mums.


Imorgon åker även broder B med familj tillbaka till Skåne och jag blir själv igen.

Det blir alltid lite konstigt när alla ger sig iväg, speciellt nu på vintern när så många andra prövningar lurar om hörnet i form av kyla och de missöden som följer i dess spår men som sagt. Snart har halva Januari gått och det är bara att försöka överleva vintern en gång till.


Ibland undrar jag om jag har frusit ijäl i ett föregående liv eftersom jag så intensivt hatar vintern och kylan och har gjort det sedan jag föddes. De flesta tyckte om vintern när dom var barn men jag har alltid tyckt väldigt illa om vinter. Ja, skit samma. Det är bara att försöka stå ut.


Men.........vad vore livet utan mitt paradis Fisksjön

och min fine son

och min härliga katt

och mina hundratals fåglar

och mina goda vänner

och mina trevliga släktingar

och min bil som alltid går

och alla roliga saker som jag tänkt göra under det här året.


Dagens ord: Det är bara att försöka tro på framtiden och hoppas att allt blir bättre och bättre.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards