Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Anita - 31 januari 2011 17:33

  

Så småningom slutar stormen ruska om huset. Så småningom går den envisaste magsjuka över.

Nu är det den sista januari och ni kan tro att jag rört mig försiktigt på blankisen idag och kört sakta på vägen. Klarat mig genom dagen utan att några större missöden har hänt trots att jag varit iväg och jobbat mest hela dagen.

Otursmånaden januari är över och jag hoppas, hoppas att februari ska bli lite bättre.


Jag har i alla fall fått för mig att byta jord på blommorna, något jag inte kommit mig för med förut.

Tyvärr har jag fått ullöss på en del av mina växter och fått slänga en del till och med.

En liten spännande grej har jag på gång. Jag fick några svart-vita från av "Skatan" som hon fått från Österrike.

Jag har nu planerat dom vackra fröna och det ska bli spännande att se vad det blir av dom.


Matslusten återkom framöver söndagen och då var det dags för lite matlagning.

Eftersom jag gör som jag vill provade jag ett nytt recept på kycklinggryta.

Enkel, snabb och mycket god. Paprika i 3 färger, strimlad kycklingfile lök och krossade tomater med vitlök till det lite salt och lite chili. Den blev sagolikt god och gjord på 20 minuter. Sån mat gillar jag.



Förmodar att det är fler än jag som har frysen full med bär som det inte blir så mycket av.

Nu ska ni få ett recept som gör en sagolikt god efterrätt och bären blir godare än man någonsin kännt.

Tag lite saft (jag använder hemgjord svartvinbärssaft) och gör en kräm efter receptet på potatismjölspaketet. Töm i de frusna bären (jag använde blåbär, hallon och jordgubbar) och låt dom tina i krämen.

Servera med en klick grädde eller glass. Jag strödde över lite äkta vanilj och det blir sagolikt gott och både enkelt och billigt.

  

Så det här var då en enkel och billig och jättegod middag med efterrätt. Så ska det vara när januarimånaden biter en i benen och pengarna nästan är slut.


Dagens ord: Kommer tid så kommer råd. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards