Alla inlägg den 3 oktober 2020

Av Anita - 3 oktober 2020 09:59

 

Oktober är den månad som ibland är varm och fin, ibland krispig och klar och ibland stormig och regnig och till och med snöig. En sak kan man man i alla fall vara säker på. Mörka nätterna är här för att stanna.


Nu är hallen alltid full med gula löv och det hjälper inte hur man sopar men skit samma, det är ju inte smuts utan bara gula fina löv.


 

Det har varit mulet mest hela veckan men inte kallt och faktiskt har det inte varit kallgrader en enda natt och det är ju ovanligt.

Nr solen kommer fram lyser löven helt otroligt.

 


Torsdag kom AMV och Gubben och så kom Gamla A. Han hade med sig lingondricka som han gjort och AMV och Gubben hade med bullar så vi satt vid köksbordet hos mig och fikade och pratade. Det är mysigt att ha vänner.


AMV och jag var nere på stranden och kastade pinnar till Jack så han fick springa i vattnet och njuta av det innan det blir för kallt.

 

Så lugnt och fint var det.


På eftermiddagen blev det ett underligt sken över sjön. Stora svarta moln drog över sjön men solen lyste ändå ner och det kom inget regn.

AMV hade med sig en jättegod köttsoppa och hon och Gubben och Kinabror och jag satt och åt illa oss för det var så gott.


Har jag inte gjort någon nytta den här veckan. Jag har plockat ut de vissna blommorna ur blomlådorna och satt dit granris och tallris, ljung och nypon.

 

Samlat lite blomfrö till nästa år och stökat lite allmänt i trädgården. Så har jag förstås gått ute i skogen med Jack, gått bort till Kinabror ett antal gånger.

 

Gått strandstigen ett antal gånger och sett svanarna flyga sin väg.

 

Det gäller att vara ute så mycket som möjligt nu medan det är möjligt. Vet att jag skulle städa men nog hinner man det och vem märker skillnad. Tror inte att någon som hälsar på mig bryr sig så väldigt om det. Sådana vänner har jag inte.


Fredag var det handlardag som vanligt och DansBritt Kinabror och jag var iväg till Bispgården och åt lunch. Sedan vi handlat mat så for Kinabror och jag till TuppOla och fikade och så gick den dagen ganska fort.

 

och solen gick ner och det blev kväller och nu lyser en ny dag men ingen sol idag och det börjar blåsa så skitväder är väl på gång. Jag skyndar mig ut innan det brakar loss något.


Dagens ord: Nu måste man suga ur det gottaste av utelivet innan skitvintern kastar sig över oss.




Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards