Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Anita - 11 oktober 2020 11:30

Idag regnar det och ska regna hela dagen. Inte kan jag gå ut så det blir till att städa och jag gruvar mig. Det är fullt med löv och katt och hundhår och grus överallt. Den förhatliga snabeldraken måste fram. 


Först lite om gårdagen som faktiskt var uppehåll hela dagen och någon liten solglimt dess emellan.

 

Jag gick bort till Kinabrors sommarstuga och tog med hunden Jack hem.

 

Vi gick strandstigen. Tyst så tyst .Långt borta hördes "Mitt ljus i mörkret" på andra sidan sjön hamra på sitt tak.

Två svanar gled omkring på den spegelblanka mörka vattenytan och småpratade med varandra.

 

En hackspett trummade på en gammal gran och det luktade så gott av höst. En alldeles speciell höstdoft som är jättehärlig. 

 

Jack lekte en stund i vattnet och sedan jobbade vi i trädgården tills Kinabror kom och fikade och hämtade hem Jack.


Vid tretiden gick jag bort till honom och hjälpte till med att vika ihop paveljongtaket. Det gäller att passa på när det inte är blött av regn. Sedan åt vi köttgryta med ris och jag vandrade hemåt för att tända i bastun. Nu skulle det bli av.

 

Att tända i bastun och se röken bolma från taket är ju ganska härligt faktiskt. Seså fint mitt tak blev efter att jag tjärat det.

 

Att tömma vatten på stentrollen så ångan fyller hela bastun med varm fukt.

 

Så sitta där i lugn och ro och höra hur det sprakar i kaminen och då och då få på sig lite vatten.

 

Nu är det så att vattnet är isande kallt i sjön och inte badade jag och inte ens doppade mig utan gick hem och duschade istället. Man ska inte överdriva.


Så ringde Broder B:s fru och bjöd på fika och jag åkte iväg dit en sväng och sedan blev det kväller och sedan blev det natt och så en ny dag med regn regn och regn. Vill bara säga att jag inte har något emot regn bara att jag inte kan skjuta på städningen längre. Fram med snabeldraken och moppen. Faan.


Dagens ord: Många saker här i livet måste man göra hur ogärna man än vill.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards