Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Anita - 10 oktober 2020 13:28

En fredag då det regnar mest hela dagen bestämde Kinabror och jag oss för att fara till Bräcke. Kinabror ska ju snart åka till Skåne så han behövde klippa sig och fixa till skäggen och jag följde med bara för att komma iväg en sväng och så förstås hälsa på AMV och Gubben.

 

Det blev lite kul för Gubben och kompisen Åke skulle iväg till Ånge och besikta den gamla Saaben som Gubben köpt nyss. Vi hämtade upp Åkes fru och så åkte vi i tvä bilar mot Ånge. Gubben som är van att gnälla på dom som kör för sakta fick nu finna sig i rollen av gammal gubbe med keps som kör för sakta så bilar måste köra om. Så kan det bli hi hi.


Inte nog med det han kom i dispyt med bilprovningsmannen som inte gillade att motorhuven inte gick att stänga men till slut fixade det sig och vi sex gubbar och gummor for i väg och åt och dagen gick och det var kul. Man behöver inte så mycket. En liten resa och umgänge med vänner räcker gott. Lite skratt och glädje är inte fel heller och god mat.


Nu ska jag gnälla lite. Tror att jag gnällt förut men jag blir så förvånad. Jag har hört att i höst skulle det bli modernt med färger på kläderna. Vad är då färger. Det kom en tjej på kvällsprogrammet där dom får nya kläder och nytt utseende.

Hon sa att hon ville ha lite färg och inte bara svart som hon brukar. Vad plockar dom fram, grått beige och lite ljusrosa. 

Sedan blir jag förvånad över att man ska gå omkring i   högklackat nu när det blir snö och halka. Nåja hon blev fin i håret i alla fall men med det tjocka fina långa håret kan man inte misslyckas.

Jag behöver ju inte bry mig i kläder men nog skulle jag vilja ha en knallröd eller turkos jacka, lätt med många fickor och lagom varm. Jag har ju en skoteroverall men den är för varm om man ska ut och gå. Nog om kläder. Glöm inte reflexerna i alla fall.


Nu går vi till något annat. 

Idag regnar det inte.

 

Jack är hos mig och hjälper till i trädgården.

Idag ska båtarna upp.

 


Idag kommer Kinabrors son för att vara med på älgjakten.


Jack och jag gick badstrandsrundan och han sprang i vattnet. Hittade dom där konstiga svamparna som ser ut som skalet på en sköldpadda.

 

Katten höll mig vaken inatt från och till. Vet inte varför.

 

Pelargonerna som jag tagit in blommar mer än någonsin.

 

Mer har jag inte att berätta idag men nu kommer solen fram en liten stund så jag skyndar mig ut.


Dagens ord: Även om man inte sett solen på länge nu så finns den där bakom molnen, glöm inte det.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards